Машинаның әйнегін қалай бояуға болады: әйнекті күңгірттеудің нормалары
Көліктегі күңгірттелген әйнек – жиі кездесетін жағдай. Дегенмен, машинаны сәндеу және оның құрылымындағы кез келген өзгерістер жолдағы қауіпті жағдайларға әкелуі мүмкін. Қазақстанда әйнекті қараңғылауға кейбір тыйымдар қолданылады. Автокөліктердегі реңкті өзгертудің жолда қалай зиян тигізетінін және оның қандай жағдайда заңмен рұқсат етілетіндігін анықтайық.
Әйнекті неліктен күңгірттеу керек?
Автокөліктерді күңгірттеу – бұл әйнекке қара түсті арнайы қабатты қолдану. Ең алдымен, олар машинаның құрылымын өзгерткісі келгенде таңдалады. Бірақ шын мәнінде әйнекті бояудың жүргізушілер үшін көбірек пайдасы бар:
- күн сәулесі салонға тікелей түскенде, күңгірттеу температураны сәл төмендетеді;
- ультракүлгін сәулелер аз енеді – бұл SPF факторының бір түрі сияқты;
- шамдардың, қардың жарқырауын азайтуға болады;
- салонның түссізденуі баяу жүреді;
- кондиционер асқын кернеусіз оңтайлы режимде жұмыс істейді.
Күңгірт терезелер салонда жайлы атмосфера жасайды. Ультракүлгін сәулелердің енуі және жабынның беріктігі күңгірттеудің түріне байланысты болады.
Күңгірттеудің түрлері
Күңгірттеу – кең тараған қызмет. Автокөлік әуесқойларының сұраныстарын қанағаттандыру үшін әйнекті күңгірттеудің кем дегенде үш әдісі жасалды.
Пленка
Пленка төрт кең таралған түрде болуы мүмкін:
- жеңіл күңгірттенетін классикалық нұсқа;
- металдандырылған пленка – жабын жанбайды;
- боялған – бояу желім қабатына қолданылады, кейде оған полимерлер қосылады;
- атермальды – ультракүлгін сәулелердің 40-70% – сіңіреді, салондағы температураны төмендетеді.
Пленкаларды әйнекке ішкі жағынан жабыстыру керек. Егер сізде күңгірттеуді жапсыруда бұрынғы тәжірибеңіз болмаса, кәсіпқойлардың автокөлік қызметтерін таңдаған дұрыс. Дұрыс емес желімдеу оның және әйнектің арасында шаң жиналып, кір жинала бастайды, бұл көріну мен көріністі бұзады.
Тозаңдату
Тозаңдату нұсқасы аз танымал. Оның көмегімен әйнектердің зауыттық қараңғылануы имитацияланады. Бұл жағдайда көлік терезесінің беті жұқа металл қабатымен жабылады, бұл пленка сияқты байқалмайды.
Алайда, процедура күрделі: процедура үшін әйнекті шешіп алып алу керек, содан кейін жабынды алып тастау мүмкін болмайды — тек бүкіл секлопакетті ауыстыру керек болады. Металл тозаңдату сыртқы факторларға төзімді емес. Жолдардағы реагенттердің арқасында және механикалық жанасу кезінде жабын тозады және сызылады.
Электрондық күңгірттеу
Электр тозаңдату – барлық нұсқалардың ішіндегі ең инновациялық шешім. Оның көмегімен жарықтың өту деңгейін реттеуге болады. Бұлтты ауа-райында немесе түнде сіз бұл мүмкіндікті мүлдем өшіре аласыз. Бұл күңгірттеуді қолданудың екі әдісі бар:
- SDP технологиясымен «ақылды әйнекті» орнату, электр энергиясын тұтыну 1 шаршы метрге 7 Вт ретінде таралады;
- электр қуатына қосылатын пленканы жабыстыру – күңгірттеу кернеу реттегіші арқылы өтетін ток мөлшеріне байланысты.
Электрондық күңгірттеу машинаның электр жүйесінде нақты білімді қажет етеді. Егер сіз оны орнатқыңыз келсе, электромеханиктерден көмек сұрағаныңыз жөн.
Қандай әйнектер және қалай күңгірттеуге болады?
Процедураны бастаудан бұрын күңгірттеу Қазақстанда рұқсат етілген бе деп ойлаған жөн. Артқы бүйірлік терезелерді күңгірттеуге болады. Қалған әйнектерге күңгірттеу – әкімшілік құқық бұзушылық. Бұл бұлтты ауа-райында немесе түнде көлікте нашар көрінуге байланысты.
Қазақстанның күңгірттеу туралы заңнамасында дерматологиялық аурулары бар адамдар үшін ерекше жағдайлар жоқ.
Қазақстанда авто үшін қандай күңгірттеуге рұқсат етіледі?
Қолданыстағы заңнама Қазақстанда күңгірттеудің қанша пайызы рұқсат етілгенін анықтайды. Алдыңғы әйнек күн сәулесінің 75% өтуі керек. Алдыңғы әйнектер жарықтың 70% өткізуі керек.
Бұл ретте Қазақстанда рұқсат етілген күңгірттеу тек артқы бүйір әйнектерге ғана таралады. Оны алдыңғы әйнекке немесе алдыңғы жағына жағуға болмайды. Бұл ҚР ӘҚБтК 461-бабының 4-бөлімінде көрсетілген.
Күңгірттеу ережелерін сақтамаудың салдары қандай болуы мүмкін?
Бұзушылықтың өтемі – айыппұл, Қазақстанда күңгірттеу жасағаны үшін айыппұл түріндегі жаза көзделген. Заң бойынша айыппұл сомасы 5 АЕК (айлық есептік көрсеткіш) құрайды. 2023 жылы бір АЕК 3 450 теңгені құрайды. Айыппұлдың жалпы сомасы – 17 250 теңге.
Практикалық жағы туралы айтатын болсақ, күңгірттеу шынында да бұлтты ауа-райында көрінуді азайтады. Мұның салдары жол апаты болуы мүмкін. Күңгірттеу жүргізушілерді жаздың аптап ыстығында қаншалықты құтқарса, соншалықты да қауіпті болуы мүмкін.
Күңгірттеу қалай тексеріледі?
Қазақстанда күңгірттеудің бар-жоғын полиция тексере алады. Ол үшін жарық өткізгіштігін бақылауға арналған арнайы құрылғы бар. Бұған дейін жүргізуші әйнекке бекітілген датчиктерде сыртқы пленкалар мен ластанудың бар-жоғын тексере алады. Олар нәтижені бұрмалауы мүмкін.
Нәтижелердің дәл болуы үшін жүргізуші құрылғының жарамдылығын растайтын құжатты сұрай алады.
Автокөлік әйнектерін күңгірттеудің артықшылықтары мен кемшіліктері
Күңгірттеудің басты артықшылығы – көлік салонының ішіндегі жайлылық. Артықшылықтары:
- машинаның ішінде онша ыстық емес, әсіресе жазғы аптапта;
- қыста жылу машинаның ішінде жақсы сақталады;
- шағылысудың аздығынан жүргізушіге көлікті басқару ыңғайлы.
Апаттар кезінде қараңғыланған пленка тіпті қауіпсіздік факторымен ерекшеленеді. Егер әйнек зақымдалса, ол ұшып кетпей, жабысқақ бетінде қалуы мүмкін.
Дегенмен, көлікті күңгірттеудің кемшіліктері де бар. Жүргізушіге жолды шолу айтарлықтай нашарлайды. Егер Қазақстанда артқы терезелерді күңгірттеуге болатын болса, көптеген елдерде күңгірттеуге мүлдем тыйым салынады. Көлігіңізбен саяхаттаған кезде сіз шекарада күңгірттеуді өзіңіз алып тастауыңыз керек болады.
Автоинспекциямен болатын проблемалар да кемшіліктер қатарында. Полиция артқы күңгірттелген әйнектерді көріп, алдыңғы әйнектердің жарық беру қабілетін тексере алады. Бұл кем дегенде сіздің уақытыңызды алады және кейде жолда ыңғайсыздық тудырады.
Күңгірттеу қалай желімделеді?
Сіз күңгірттеуді өз қолыңызбен жасай аласыз. Қарапайым алгоритм:
- белгілі бір әйнек үшін пленканың өлшемдерін алыңыз – сызбаүлгі жасап, бөліктің өлшемдерін шеттерінде аз мөлшерде кесіп алуы керек;
- егер сіз терезені толығымен бөлшектемейтін болсаңыз, әйнектен резеңке тығыздағыштарды алыңыз;
- бетті арнайы құралдармен тазалаңыз және оны майсыздандырыңыз, түксіз майлықтарды қолданған дұрыс;
- пленканы нұсқаулыққа сәйкес бекіту үшін ерітінді дайындаңыз және оны арнайы бүріккіш бөтелкеге құйыңыз;
- пленканы жабыстыратын әйнекті ішкі жағынан сулаңыз;
- кесілген сызбүлгілерден қорғаныс қабатын алып тастап, желімдеуді бастаңыз.
Процесте мұқият болыңыз. Егер пленка астында ауа қалса, онда күңгірттеу ұзақ уақыт ұсталмайды. Бұл көліктің әйнектерін күңгірттеудің туралы негізгі ережелері. Сіз басқа адамның көмегін пайдалана аласыз – кңгірттеуді төрт қолдап мұқият жабыстыра аласыз.
Егер автокөлікті өз қолыңызбен күңгірттеу кемшіліктермен шықса – жабынның астында ауа көпіршіктері пайда болса, пленканы дереу алып тастауға тырыспаңыз. Оларды инемен тесу жеткілікті.
Пленка процесте қосымша бөлшектерге, мысалы, тығыздағыштарға тиіп кетпеуі керек. Бұл оның тығыз орналасуын бұзады. Аяқтағаннан кейін әйнектерді кептіру үшін бірнеше сағатқа қалдырыңыз. Осыдан кейін сіз тығыздағыштарды және басқа жабдықты артқа бекіте аласыз.
OLX-та әйнекті күңгірттеу – кең таралған қызмет. Уақытты үнемдегіңіз келсе, процедураны мамандарға тапсыра аласыз.
Күңгірттеуді қалай алып тастауға болады?
Күңгірттеуді алып тастау керек, егер ол заң мен стандарттарға сәйкес келмесе. Егер пленка тырналған немесе күйіп кеткен болса, оны алып тастауға болады. Оны өз бетіңізше алып тастаудың бірнеше жолы:
- Бетті қыздырыңыз және материалды шетінен тарта отырып алып тастаңыз. Әйнекті фенмен қыздыруға болады, бірақ температура +40°C аспауы керек.
- Қыздырусыз резеңке қырғыш пен сабын ерітіндісімен алуға болады. Пленканың шетін пышақтың жүзімен ашып, тартыңыз, үнемі сабынды сумен сулап, құралдың көмегімен алып тастаңыз.
- Сабын ерітіндісімен. Алдыңғы қағида бойынша су мен ыдыс-аяқ жууға арналған ерітіндіні қолдануға болады. Бір литр суға 40 мл ерітінді қажет.
Қыздыру жағдайында абай болу керек. Жылу ағынын пластик пен резеңкеге бағыттамаңыз. Олар қыздырылып, шөгіп, пішінін жоғалтады. Пленканы алып тастағаннан кейін әйнекте желім іздері қалуы мүмкін. Олардан суды спиртпен араластыру немесе арнайы еріткіштер мен антиклейді қолдану арқылы арылуға болады. Қалай болғанда да, өнімді проблемалы жерлерге жағыңыз және бес минуттан кейін жұмсақ шүберекпен сүртіңіз.
Көлікті күңгірттеу жолаушылар мен жүргізушінің ыңғайлылығын жақсартқыңыз келгенде пайдалы болады. Қазақстан заңнамасының талаптарын сақтау және алдыңғы әйнек пен алдыңғы бүйірлік әйнектергекүңгірттеу элементтерін қолданбау маңызды.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Автокөлікпен жүруді одан да ыңғайлы, қауіпсіз және тартымды етуге не көмектеседі? Көлігіңіз…
Сымсыз зарядтағыш — телефонды, құлаққапты немесе смарт сағатты жылдам зарядтауға мүмкіндік беретін…
Мінсіз макияж — бұл әлеуметтік медиа жасаған миф емес, сонымен қатар кәсіби…
Сымсыз құлаққап — негізгі құрылғыға кабель арқылы қосылмай жұмыс істейтін аксессуар. Құлаққап…