Қозғалтқыш бүріккіштері дегеніміз не және олардың дұрыс жұмыс істемейтінін қалай түсінуге болады
Жаңадан бастаушы да, тәжірибелі автокөлік жүргізушісі де қозғалтқыш құрамдаушысындағы негізгі элементтер туралы білуі керек. Қосымша ақпарат автомобильдегі бүріккіштердің не екенін, бүріккіштің дұрыс жұмыс істемеу белгілерін, оларды қашан ауыстыру керектігін білгісі келетіндерге пайдалы болады. Жанармай бүріккіштері қозғалтқыш жүйесінің негізгі элементтерінің бірі болып табылады және жанармай шашуға жауап береді.
Бөлшектің басқа атаулары бар – инжектор, бүріккіш. Инжекторлар бензин мен дизельді ішкі жану қозғалтқыштарында қолданылады. Бензинді қозғалтқышының (немесе дизельдің) бүріккіші жанармай шашады. Элемент ауа мен отын қоспасын оңтайлы қатынаста алуға ықпал етеді.
Қозғалтқыштағы бүріккіштердің саны цилиндрлер санына байланысты. Элементтердің өзі осы цилиндрлердің басында орналасқан. Көп жағдайда қазіргі заманауи автомобильдерде 4 бүріккіш қолданылады.
Бүріккіштер қалай жұмыс істейді
Бензинді қозғалтқышының бүріккіштері дизельді қозғалтқыштың бөліктерінен айтарлықтай ерекшеленеді. Біріншіден, олардың жанармай жағу механизмі әртүрлі. Екіншіден, дизельді қозғалтқыштағы қысым бензинге қарағанда бірнеше есе жоғары. Жанармай жүйесінің шашқыш бөлшектері мынадай болуы мүмкін:
- пьезоэлектрлік;
- электр гидравликалық;
- механикалық;
- электромагниттік.
Механикалық отын бүріккіші – бұл сұйықтықты шашыратудың үлкен қысымымен сорғының жұмысына ұқсайтын бөлік. Заманауи техника электронды басқарылатын инжекторлармен жабдықталған. Электрондық бүркуді басқару блогы клапанның жұмысын анықтайды және бүрку көлемін реттейді. Бөлшектің негізгі сипаттамаларының арасында:
- бүркудің басындағы қысым;
- жанармайдың циклдық минималды жеткізілімі;
- динамикалық жұмыс ауқымы;
- жабу және ашу уақыты;
- алаудың ұзақ қашықтығы;
- бүрку бұрышы;
- бүріккіш бөлшектердің мөлшері.
Егер сипаттамалардың кем дегенде біреуі бұзылса, жұмыста проблемалар байқалады. Автокөлік иесі инжектордың бұзылуын басқа түйіндердің ақауларынан ажыратуды үйренуі керек.
Жанармай бүріккіштерінің негізгі ақаулары
Инжектордың ақаулары көп емес. Алайда, олардың барлығы отын бүркуінің нашарлауына, цилиндрлердің дұрыс жұмыс істемеуіне, түтіннің ұлғаюына, қуаттың төмендеуіне әкеледі.
Бүркуді бастау қысымын реттеудің бұзылуы
Құрылғы қажет болған кезде жанармайдың өтуіне жол бермейді. Бұл ашылу сигналының жоғалуына байланысты болуы мүмкін: бүріккіш сымдарында үзілген жер бар. Бұл әрекеттің келесі себебі – жанармайдың қажетті көлемде өтуіне жол бермейтін бітелген бүріккіш.
Тығыздықтың жоғалуы
Инжектордың екінші танымал сынуы – тығыздықтың жоғалуы. Тығыздық бұзылған жағдайда, тығын инесі бүріккіш саптаманы жауып тастай алмайды және түйін ағып кетуге мүмкіндік береді. Бұл ең көп таралған ақаулық.
Мәселе инені бүріккіш ершігіне ысқылау немесе оны бүріккішпен бірге ауыстыру арқылы шешіледі. Ақаулықты өзіне сай ағулар бойынша анықтау оңай.
Қате бүрку
Үшінші кең тараған мәселе – жанармайдың дұрыс шашырамауы. Бүрку ұсақ дисперсті болуы керек, бірақ кейде бүріккіш алауы жанармай жай ағып кететін деңгейге дейін бұзылады.
Тағы бір күйі бар – отын аз мөлшерде келеді, бұл оның тұтануына және дұрыс жануына жол бермейді. Бүріккіштерді арнайы қоспалармен немесе механикалық әдіспен (арнайы жұқа сым) тазалау қажет.
Бүріккіштің дұрыс жұмыс істемеуінің негізгі белгілері қандай
Бітелген бүріккіштердің белгілерін уақыт өте келе кез-келген көлік иесі ажырата бастайды. Инжектор бүріккіштерінің ақаулық белгілері келесідей:
- салондағы бензиннің иісі;
- шығару жүйесінің уыттылығының ұлғаюы;
- тұрақсыз немесе өзгермелі бос айналымдар;
- цилиндрлердің біреуінің тұтану мүмкінсіздігіне байланысты қозғалтқыштың дірілі;
- қозғалтқыш серпілісі;
- қозғалтқыш іске қосылғысы келмейді;
- шығару құбырынан шыққан қара түтін;
- үдеткіш динамикасының төмендеуі;
- инжектордың дұрыс жұмыс істеуіне кедергі келтіретін тұйықталған сымдар
Ең алдымен, инжектордағы мәселелерді электроника сезеді. Бақылау тақтасында тиісті Check engine шамы жанады. Оның пайда болу себебі басқаша болуы мүмкін болса да, қозғалтқыштың күйін дереу тексеру керек.
Ақаулықтың себептері
Автокөлік иесі бітелген бөлшектердің белгілері туралы ғана емес, сонымен қатар бүріккіштердің ақауларының себептері туралы да білуі керек. Олардың арасында:
- отын сапасына мән бермей үнемдеу;
- коррозияның болуы;
- табиғи тозу;
- жанармай сүзгісінің дұрыс жұмыс істемеуі;
- бөлшекті орнату кезіндегі қателер;
- қызып кету;
- басқару блогына қосылған кабельдің үзілуі;
- ылғалдың түсуі (дизельде).
Бүрку жүйесінің дұрыс жұмыс істемеуінің кез-келген көрінісі үшін инжектордың жұмысын тексеру қажет. Мұны үйде де жасауға болады.
Үй жағдайында бензинді бүріккіштердің жарамдылығын тексеру
Тәжірибелі автокөлік иелері отын бүріккіштерінің ақауларын есту арқылы анықтай алады. Пайда болған біркелкі емес тықылдар өте жақсы естіледі. Барлық бүріккіштердің басылғанына ғана емес, сонымен қатар олар мұны синхронды түрде жасайтынына көз жеткізу керек. Быжылдау, ысқырықты немесе басқа дыбыстар естілмеуі керек.
Егер бензин бүріккіштері жақсы жұмыс істемесе, олардың әрқайсысын жарықдиодты шаммен тексеруге болады. Ол үшін оны катушкамен біртіндеп қосады. Ол қозғалтқыштың жұмысымен бірге жыпылықтауы керек – бұл қуат бар дегенді білдіреді. Бірақ бұл әдіс жүз пайызды емес.
Соленоид орамасының кедергісін өлшеуге болады. Алдымен паспорт деректеріндегі қарсылық мәнін білу керек. Омметр деректердің сәйкестігін көрсетуі керек. Өлшеу қуат түйіспесі мен корпус арасындағы қосқыш ажыратылған кезде жүзеге асырылады.
Дизельді бүріккіштердің жарамдылығын өз қолымен тексеру
Проблемалы дизельді бүріккіштерді есептеудің дәлелденген әдісі бар. Ол осы алгоритм бойынша орындалады:
- бос тұрған қозғалтқыш мәселе анық естілген кезде айналымға келтіріледі;
- бүріккіштердің әрқайсысы жоғары қысымды магистральды бекіту орнында ажыратылады (салмалы сомынды босату арқылы);
- жұмыс істейтін бөлікті ажыратқанда, қозғалтқыш жұмысын өзгертеді, егер бүріккіште ақаулар болса, онда қозғалтқыш бұрынғы режимде жұмысын жалғастырады.
Сондай-ақ, жанармай құбырын тексеру үшін соққылардың бар-жоғын тексеру әдісі қолданылады. ЖҚОС отынды қысыммен беруге тырысады, бірақ бітелген бүріккіштер бұған жол бермейді. Проблемалық келтеқосқыш жоғары температурада да анықталады.
Бүріккіштерді профилактикалық тазалау қашан жүргізіледі
Сарапшылар әр 20-30 мың км сайын бензинді және дизельді бүріккіштерді профилактикалық тазартуды ұсынады, бірақ отынның сапасын, жалпы моторесурсты да ескеру қажет. Егер машина қалада жүргізілсе, көбінесе кептелісте тұрса, профилактикалық тазалау жиі жүргізіледі. Іс-әрекет әр 15 мың шақырым сайын қайталанады.
Тазалау әртүрлі тәсілдермен жүзеге асырылады. Олардың бірі – отынға қосылатын арнайы қоспаларды қолдану. Басқа жолдар да бар. Мысалы, ультрадыбыстық тазалау, ол сонымен қатар бөлшектерді алып тастауды қажет етпейді.
Ең тиімді әдіс – қызмет көрсету орталығында арнайы стендте жуу. Дұрыс пайдалану және сапалы отынмен жанармай құю кезінде инжектор 100-150 мың км-ге дейін қызмет ете алады. Егер 50 мың км-ден астам жүрісі бар автокөлік сатып алынса, онда иесінің бірінші міндеті бүріккіштердің жұмысын тексеру болады.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Бастықтар әртүрлі болады. «Кеңсе кеңістігіндегі» Билл Ламбергті, «Әзәзіл Prada киеді» фильміндегі Миранда…
Жаңа туған нәрестеге арналған сыйлықтар пайдалы, жағымды, дәстүрлі немесе ерекше болуы мүмкін…
OLX-те сіз браузеріңізде JavaScript өшірілген болуы мүмкін екенін хабарлайтын қатені көрген болуыңыз…
Смартфон енді адамға «тек байланыс үшін» функциясын ғана атқара алмайды. Бұл көңіл…