Қазақстандағы e-commerce нарығының өсу үрдістері мен талдауы – OLX 2022 жылды қорытындылайды
OLX.kz онлайн-хабарландыру сервисінің талдаушылары сервис деректеріне сүйене отырып, өткен 2022 жылдың қорытындысын шығарды, осылайша сервис аудиториясы өткен жылы айына 11 миллион белсенді пайдаланушының белгісіне дейін жетті, ал берілген хабарландырулар саны 25,5 млн-нан асты. 2022 жылы OLX-те минутына орта есеппен 12 мәміле жасалды. Онлайн саудадағы ең танымал санаттар ұялы телефондар, жылжымайтын мүлік және жиһаз жасау болды. Сервисте жұмыс іздеу бойынша 120 мыңнан астам түйіндеме орналастырылды. Хабарландырулар саны бойынша ең қарқынды өсіп келе жатқан санат автомобиль бөлшектерін сатумен және қалааралық тасымалдаумен Көлік санаты болды.
2022 жылдың негізгі тренді шағын және орта бизнестің онлайн режиміне ауысу динамикасын жалғастыру деп атауға болады. Пандемияның қиын кезеңінің және ұзақ мәжбүрлі оқшауланудың, сондай-ақ экономикалық шындықтар мен сауда байланыстарының елеулі бұзылуының нәтижесінде қазақстандық шағын және орта бизнес жаппай онлайн режиміне көшуде, ал қоғамда цифрлық тұтыну әдеті қалыптасуда. Екінші жағынан, бизнеске таныс жылжыту арналарының қысқаруы жеке мәмілелерден бастап бизнесті дамыту мәселелеріне дейін кез келген қажеттіліктерді үздіксіз және шексіз жүзеге асыруға мүмкіндік беретін платформаларға назар аударды. Трендтерге сүйене отырып, отандық платформалар цифрлық ортаға айналады, онда сіз кез-келген мәселені жан-жақты шеше аласыз – жұмыс табу немесе қызметкер табу, кез-келген қызмет түрін жеткізушілерді таңдау және кез-келген қажетті өнімді сатып алу. Нәтижесінде, ШОБ-тің көптеген өкілдері үшін онлайн-платформалар жұмысты жалғастыру және жаңа клиенттерді тарту үшін іргетасқа айналды немесе айналуда. Бұл туралы OLX платформасының деректері де жанама түрде куәландырады – 2022 жылы сервис базасында ашылған интернет-дүкендер саны есепті жылдың алдындағы жылдың көрсеткіштерінен 4 есе асып түсті.
Өңірлік бөліністе хабарландырулардың ең көп санын Алматы және Астана қалаларының тұрғындары орналастырды – тиісінше хабарландырулардың жалпы санының 24% және 15%. Түркістан және Ұлытау облыстарының тұрғындары ең аз белсенді болды – сәйкесінше хабарландырулардың 1%-ы.
Өткен жылғы санаттардағы ең қымбат хабарландырулар: құны 800 млн. теңге болатын өндірістік қуаттылығы 300 м3/сағ дейінгі бетон зауытын сату, құны 280 млн. теңге болатын «Қарағанды» қонақ үйін сату және тиісінше құны 260 млн. теңге болатын көлденең бағытталған бұрғылау мобильді қондырғысын сату болды.
Сұратымдардың маусымдылығына келетін болсақ, олардың ішіндегі ең танымалы жыл бойы«пәтер» ТОП-сұранысы болып қала берді, көктем мен жаз мезгілдерінде велосипедтер де ТОП-сұраныстарға кірді, сонымен қатар қыста, жазда және күзде ТОП-3 іздеу сұраныстарына жұмыс іздеу де кірді.
Хабарландырулар саны бойынша ТОП-3-ке келетін болсақ, сатушылар телефондарды сату, жалға алу, тасымалдау және автокөлік бөлшектерін сату туралы ең көп хабарландыруларды орналастырды.
Көбінесе интернет-дүкендер сервисте ұялы телефондар/смартфондар, жабдықтар мен шикізаттар, компьютерлер сатты, пәтерлерді ұзақ мерзімді жалға беру қызметтерін, құрылыс қызметтерін, дизайн және полиграфия қызметтерін жүзеге асырды, сондай-ақ дайын бизнесті сатты және қаржылық қызметтер мен жиһаз жасау қызметтерін ұсынды.
Айта кету керек, өткен жылдың қорытындысы бойынша барлық санаттардағы жылжымайтын мүліктің шаршы метрі үшін бағаның серпінді өсуі – орташа есеппен 20%-ға, бұл ретте коммерциялық үй-жайлардың құны едәуір өсті – ел бойынша орташа есеппен 22%-ға, «үйлер»санатында бір шаршы метр үшін бағаның ең аз өсуі – тиісінше 17%-ға байқалды. Жыл қорытындысы бойынша көлік нарығы барлық санаттар бойынша хабарландырулар санының жалпы төмендеуін көрсетті. Қайталама нарықта отандық маркалы жеңіл автомобильдің орташа құны Қазақстанда 750 000 теңгені, шетелдік маркалар – 1 500 000 теңгені құрады.
Еңбек нарығында жұмыс іздеушілердің сұраныстары мен жұмыс берушілердің ұсыныстары арасындағы алшақтықтың артуы байқалды. Қашықтан жұмыс іздеудің саны 32%-ға өсті, ал қашықтан жұмыс ұсыныстарының саны тіпті аздап төмендеді, азаю – 2%. Пайдаланушылардың икемді кестемен жұмыс істеу сұраныстары да өсті, өсім 45% құрады, ал икемді кестемен жұмыс істеу ұсыныстарының саны 6%-ға азайды. Бірнеше жыл қатарынан ең танымал іздеу сұранысы вахталық әдіс болып қала береді.
Ескертпе: 2022 жыл – деректер бүкіл Қазақстан бойынша талданды
Толық аналитика блогта
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Қыста тоңып қалмау және терлемеу маңызды. Сапалы және жылы киіну - қыстың…
Арнайы техниканы жалға алу - сұранысқа ие қызмет. Оны көптеген компаниялар құрылыс…
Көйлек өзінің ғасырлық тарихында бірнеше өзгерісті бастан өткерді. Егер бүгінде әдемі көйлек…
Өз үйіңіздің жайлылығын өзіңіз жасайсыз. Бұл шаршы метрді үй деп аталатын нәрсеге…