Автокөліктің нақты жүрісін қалай білуге болады?
Автокөліктің жүрісін кері айналдырып бұрау қиын нәрсе емес. Оның шынайы екенін де анықтауға болады. Ал пайдаланылған көлікті таңдаған кезде нақты жүріске назар аударған жөн. Арам пиғылды иелері тауардың құнын арттыру үшін, оны сату кезінде азайтуға тырысады. Сонымен, әрі қарай көліктің жүрісін қалай тексеруге және алданып қалмауға болатынын айтамыз.
Сіз машинаны тексеруді өзіңіз орнатқан параметрлер бойынша тапсыра аласыз. Ол үшін авто қызметтер бар, оны OLX сайтынан табуға болады.
Неліктен нақты жүріс маңызды?
Автокөліктің жүрісі — бұл автомобиль туралы көп нәрсе айта алатын көрсеткіш. Бұл оның нарықтық құнына, мүмкін болатын жөндеу шығындарына, әртүрлі түйіндердегі бөлшектерінің тозуына әсер етеді.
Көбісі көлікте жүріс қалай есептелетінін білмейді. Ол үшін аспаптар панелінде спидометрдің жанында орналасқан одометр бар. Бұл машина жасалғаннан бері немесе белгілі бір уақыт аралығында километрмен жүріп өткен жол.
Сатушы жүрісті айналдырған кезде, олар бағаға бірнеше жүз долларды қосқылары келеді. Бұл туындайтын негізгі мәселе емес. Оның бөлшектерінің тозу деңгейі машинаның қанша шақырым жүріп өткеніне байланысты. Барлық түйіндер мен жиынтықтардың жарамдылық мерзімі бар. Мысалы, ГБМ шынжырын әрбір 150 мың км сайын, ал аккумуляторды 50 мың км сайын ауыстыру қажет.
Машинаның күйіне одометрдегі сан ғана емес, сонымен қатар пайдалану шарттары да әсер етеді. Мінсіз автокөлік жолдары бойынша 20 мың шақырым жүретін көлік, ауылдық ойықтардағы 15 мың шақырымдық көлікке қарағанда тиімді позицияда болады. Автокөлікті сатып алу кезінде барлық факторларды бірден бағалаңыз.
VIN-код бойынша жүрісі
Автокөліктің жүрісін VIN-код арқылы тексеруге болады. Сіз сұраныс жібере аласыз және егер ол ресми базаларда қолжетімді болса, дереу жауап ала аласыз.
VIN-код — зауытта машинаға тағайындалған сандар мен әріптердің бірегей комбинациясы. Бұл автомобильдер әлемінде қолданылатын жеке сәйкестендіру нөмірінің бір түрі.
VIN-кодты қалай табуға болатындығы және оның нені білдіретіні туралы OLX блогындағы мақалада толығырақ әңгімеледік.
Код бойынша көліктің тарихын білуге болады. Сіз көлік айдап әкетілмеді ме, апатқа ұшырады ма және оның сатып алу-сату тарихының қандай екенін нақты біле аласыз.
Жарамды диагностикалық картаны тексеру үшін сұрау жіберіңіз. Дәл сонда тексеру кезінде тіркелген жүріс туралы ақпарат сақталады. Ресми сервисте тек ағымдағы карта ғана сақталады, ал оған дейін жүргізілген тексерулер «көлеңкеде» қалады.
Егер бұл әдіс сізге қолжетімді болмаса немесе оның нәтижелері сізді қанағаттандырмаса , автокөліктің нақты жүрісін білудің басқа әдістері бар.
Сервистік және жөндеу тарихын талдау
Егер сіз ресми сайтта бірегей код бойынша ақпарат таппаған болсаңыз, дәл осылай, бірақ «қолмен» жасап көруге болады. Құрылғыға техникалық қызмет көрсету туралы есеп деректерін сұраңыз.
Сервистік кітапшалар мен КҚҚ -да мыналар туралы мәліметтер бар:
- машинамен жүргізілген жұмыстар;
- автомобильдің өзекті жүрісі.
Бұл құжаттардағы жазбалар неғұрлым көп болса, көлік құралы соғұрлым белсенді пайдаланылған болып есептеледі.
Көрсетіліп жатқан КҚҚ түпнұсқа екендігін тексеріңіз. Онда су белгілері, таңбалар және голограммалар болуы керек. Олар дөңес болмауы және ерекшеленбеуі керек. Жасырын белгілерді көру үшін құжатты жарыққа ұстап көріңіз.
Иелену тарихын талдау
Сізден бұрын көліктің кімге тиесілі болғанын тексеруді ұмытпаңыз. Айтпақшы, бұл деректер VIN-код арқылы да қолжетімді. Сіз көлікті 10 мың шақырымға дейін жүріп өткен және көлікті ауыстыруға шешім қабылдаған қарапайым жеке тұлғадан сатып ала аласыз. Бірақ бұған дейін ол такси немесе жеткізу қызметіне қатысқан болуы мүмкін. Белсенді жұмыс машинаның күйіне қатты әсер етуі мүмкін.
Бұл ақпарат көліктің нақты жүрісін сандар бойынша білуге көмектеспейді. Бірақ сіз барлық фактілерді салыстыра аласыз және сатушының қаншалықты шынайы деректер беретіні туралы қорытынды жасай аласыз.
Автокөлікті тексеру
Егер құжаттардағы мәліметтер сізге жеткіліксіз болып шықса, онда машинаның жүрісін білудің физикалық нұсқалары бар. Автокөлік үшін шартты түрде қалыпты жүріс: бес жылда — сәйкесінше 75 мың км, он жылда — 150 мың км. Яғни, егер сіз бір жылда 40 мың шақырым жол жүріп өткен және өңі кеткен көлікті тексеріп жатсаңыз, ішкі тораптардың да жағдайы нашар болады деген сөз.
Сіз машинаның сыртқы түрін, қозғалтқыштың, жүріс бөлігінің және беріліс қорабының күйін көрсетілген жүріспен салыстыра аласыз. Ал бұл үшін не қажеттігін әрі қарай айтамыз.
Салон
Салонның жалпы жағдайын тексеру қажет. Жүргізуші ұқыпты болса да, орындықтары, рөлі және басқа бөлшектері пайдалану мерзімін көрсетіп береді. Мыналарға назар аударған жөн:
- орындықтардың қаптамасы — ол 50 мың км қашықтықта сыртқы түрін жоғалтады, арқалықтағы үйкелістен тесіктер шамамен 200 мың км-де пайда болады;
- пластикалық беттер — ұзақ мерзімді пайдалану туралы, есіктер, қол тежегіші, ауыстыру қорабындағы қатты сызылулар, терең сызаттар, , айтады;
- педальдар — резеңкеленген тежегіш төсеміндегі өрнек 100 мың шақырымға дейін өшеді, ал егер металл көрініп тұрса, жүріс 130 мың шақырымнан асады.
Салондағы рычагтар, түймелер және басқа элементтер жолдың 100 мың шақырымында қажалады. Рөл де көлік туралы көп нәрсені айтып береді. Оның жиегінде пайдаланудың алғашқы іздері кореялық, қытайлық және ресейлік автомобильөнеркәсібінің машиналарында шамамен 30 мың км қашықтықта пайда болады.
Жапондық машиналарда полиуретан мен былғары сәл берік болады. Ал егер рөл беті әлдеқашан жылтыратылған болса, онда жүріс 100 мың шақырымға жуықтайды. Премиум брендтерде былғары мен ағаш 200 мың шақырымға жақын мерзімде көрінісін жоғалтады.
Шанақ
Шанақта ұзақ мерзімді пайдалану іздерін табу сәл қиынырақ. Бұл жерде неге назар аудару керек:
- сынықтардың, сызаттардың, коррозияның және ойықтардың болуы;
- лак-бояу жабынының біркелкілігі (түсінің өзгеруі, жарықтар, қабыршақтану жөндеуді көрсетеді);
- фаралар — егер олар қараңғыланса немесе жанып кетсе, онда көлік негізінен көшеде тұрған болып есептеледі.
Шанақтың әртүрлі бөліктері арасында бос орындар бар-жоғын тексеріңіз. Олар немесе біркелкі емес боялу элементтердің ауыстырылғанын көрсетеді.
Көліктің топсалары мен жүргізуші есігінің салбырап тұрмағанын тексеріңіз. Егер машина жиі пайдаланылса, алдымен ол отырып қалады. Әдетте ілмектер шамамен 200 мың км-ге шөгеді. Және оларды ауыстыру арқылы мәселені шешу әрқашан мүмкін емес.
Аспа
Аспаны бағалау арқылы көліктің нақты жүрісін тексеруге болады. Бірақ критерий салыстырмалы түрде жаңа машиналарға жарамды. Зауыттық аспа шамамен 70 мың км жүреді. Және бұл жерде шар тіреуіштеріне, сайлент-блоктарға назар аудару керек. Егер олар басқа элементтерге қарағанда жаңарақ болса, онда автомобиль қазірдің өзінде 50 мың км-ден астам жүріске ие.
Амортизаторлардаағып кету немесе зақымдалудың бар-жоғын тексеріңіз. Бүкіл жүріс бөлігін жарықтар, тот басу, деформациялардың бар-жоғына тексеріңіз. Пайдалану мерзімдері туралы мысалы, резеңке бөлшектер, тіректер, де айтады.
Қозғалтқыш
Жүрісті тексеру қозғалтқышты бағалау арқылы да мүмкін болады. Автокөлікті коррозияға, ағып кетуге және зақымдануға тексеріңіз. Майдың күйі, егер ластаушы заттар немесе тотығу процестері болса, қозғалтқыштың ақауларын көрсетуі мүмкін.
Заманауи қозғалтқыштар қалыпты көрінісін ұзағырақ сақтайды. Жақсы күтіммен олар 200 мың км қашықтықта жүрсе де, салыстырмалы түрде жаңа болып көрінеді. Бірақ қозғалтқышқа айтарлықтай зақым келсе, белдіктер мен шлангтардың түрлері тозған болса, бұл шамамен 300 мың км қашықтықты көрсетуі мүмкін.
Қосымша ұсыныстар
Толық көріністі қалыптастыруға көмектесетін кеңестер:
- көліктің жалпы көрінісіне назар аударыңыз – көлік неғұрлым жақсы көрінсе, соғұрлым ол нашар жолдарда аз жүрді деген сөз;
- тест-драйв өткізіңіз – бұл қозғалтқышты, жүріс бөлігін және беріліс қорабын көзбен тексеріп қана қоймай, оларды естуге және «сезінуге» көмектеседі;
- ақпараттың дұрыстығына күмәндансаңыз немесе құрылғы туралы көбірек білгіңіз келсе, мамандарға хабарласыңыз.
Көліктің тозуын жалпы деңгейде бағалаңыз. Жеке алғанда, әртүрлі көрсеткіштер нақты жүрісті көрсете алмайды. Нақты сандарды анықтау үшін, машинаның тозуы туралы толық көріністі қалыптастыру керек.
Сарапшыларға жүгіну
Көбінесе автокөлікті жүріске тексеру механиктер мен автокөлік мамандарының қызметтеріне кіреді , сонымен қатар олар көліктің жағдайын дұрыс бағалай алады.
Бастапқыда сіз машинаны іздеуді мамандарға тапсыра аласыз. Неліктен автотаңдау пайдалану тиімді:
- сіз әрбір машинаның техникалық сипаттамаларын зерттеп жатпайсыз;
- автокөлікке қалаңызда ғана емес, кез келген жерде тапсырыс бере аласыз;
- сіздің сұраныстарыңыз бойынша машиналарды іздеуге жеке ыңғай.
Автокөлік сарапшылары автокөлікті тексеру бойынша міндеттемелерді өз мойнына алады.
Заманауи технологияларды пайдалану
Компьютерлік диагностика жүрісті тексеруге де көмектеседі. Заманауи машиналарда электронды басқару жүйесі бар. Ал ЭБУ деректерін талдау көмегімен шебер одометрден деректердің бұралғанын біле алады.
Деректердің резервтік қоймасынан ақпаратты өздігінен өшіру мүмкін емес. Бұл алаяқтар үшін үлкен мәселе. Ал мұны тек қызмет көрсету станциясында немесе қызмет көрсету орталығында тексеруге болады.
Қорытынды
Одометр сізге әрқашан нақты жүрісті көрсете бермейді, сондықтан салонның жағдайы, шанақтың тозуы, аспа, қозғалтқыш, көліктің жолдағы жүріс-тұрысына егжей-тегжейлі назар аударыңыз. Ең дұрысы көлікке арналған құжаттарды, соның ішінде КҚҚ және VIN-код есептерін сұраңыз.
Сонда сіз жүріс деректерінің қаншалықты дұрыс екенін және көліктің қаншалықты тозғанын дәл анықтайсыз. Бәрін нақтылаудан қорықпаңыз: сіздің бюджетіңіз де, пайдаланылған көлікті жүргізу кезіндегі қауіпсіздік те осыған байланысты.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Аяз, көктайғақ және тізеге дейінгі қар үйінділері сырттағы физикалық белсенділіктен бас тартуға…
Жаңа жылдық қарбалас уақыты жетіп қалды, демек, мерекеге дайындалатын кез келді. Бұл…
Ауа райы болжамы қарлы немесе мүлдем құрғақ қысты болжаса да, көктайғаққа алдын…
Егер душтан шыққан кезде кем дегенде бір рет еден жабынын толығымен ауыстыру…