Фаркоптардың түрлері және оларды орнату
Алдымен фаркоп деген не екенін анықтайық. Бұл тіркемені көлік құралына жалғауға мүмкіндік беретін арнайы тартқыш-ілінісу құрылғысы. ҚР-дағы фаркоп автомобильдердің әр түрлеріне: жол талғамайтын көліктерден бастап жеңіл көліктерге дейін орнатылады.
Көптеген техника иелері көлікке фаркопты орнатқысы келеді. Тартқыш-ілінісу құрылғысы (ТІҚ) дәнекерлеу немесе болт қосылымы арқылы көліктің жақтауына немесе корпусына бекітіледі. Жалғану түріне қарамастан, тарту құрылғысы белгілі бір автомобильдің маркасы мен моделіне сәйкес жасалуы керек.
Сарапшылар бұл үшін барлық қажетті құралы бар ТҚКС қызметкерлеріне орнатуды сеніп тапсыруды ұсынады. Өйткені берік етіп жалғап қана қоймай, сонымен қатар электр түйіндерін дұрыс қосу қажет. Дұрыс орнатылмаған түйін немесе нақты модельге сәйкес келмейтін автотіркегіш құрылғы Қазақстандағы фаркоп үшін айыппұлды білдіреді (15 АЕК дейін).
Фаркоптың жұмыс принципі өте қарапайым. Ол автомобильдің жүк көтергіштігін арттырады, тіркемелердің барлық түрлерін тасымалдауға мүмкіндік береді. Бұл жағдайда негізгі тарту күші автомобильдің жақтауына түседі. Заманауи тіркемелер тоқтату бұрылыстарымен жабдықталған, сондықтан артта келе жатқан көліктер жылдамдықты өзгерту немесе маневр жасау ниеті туралы ақпарат алады.
Негізгі түрлері
Тартқыш-ілінісу құрылғыларының бірнеше түрі бар. Қазіргі заманғы автомобильдерде тіркеме құрылғыларының келесі түрлері қолданылады:
- алынбайтын;
- алынатын;
- шартты түрде алынатын.
Фаркоптардың алынбайтын түрлері автомобильдің жақтауына мықтап дәнекерленген. Орнатудың бұл әдісі ең қарапайым және ең сенімді. Алынбайтын опция көбінесе тіркемені жиі пайдалану жоспарланған жағдайларда қолданылады.
Жеңіл автомобильге арналған алынбалы тіркеме құрылғысы арнайы құлыптау механизмінің болуын білдіреді. Фаркопты орнату қысқа мерзімде жүзеге асырылады және арнайы құралды қажет етпейді.
Шартты түрде алынбалы опция құрылғыны орнату және бөлшектеу үшін кілттер жиынтығын пайдалануды қамтиды. Әрбір автокөлік жүргізушісінде осындай кілттер бар, ал орнату және алу процесі бірнеше минут ішінде жүзеге асырылады.
Рұқсат етілген жүктеме бойынша жіктелуі
Кейбір автокөлік жүргізушілері тартқыш-ілінісу құрылғысы әртүрлі көліктер үшін аса ерекшеленбейтін өте қарапайым дизайн деп қателеседі. Шындығында, олай емес. Мұндай өнімдердің әрқайсысы белгілі бір бренд пен модельдің құрылымдық ерекшеліктерін ескереді. Сонымен қатар, рұқсат етілген жүктеме бойынша жеке жіктеу бар. Осы классификацияға сәйкес келесі түрлері бар:
- А — сомын кілттерімен алынып тасталатын екі болттағы шартты түрде алынбалы доп (ең көп таралған нұсқа);
- В — алынбалы жартылай автоматты опция, онда ілмек орталық сомынмен бекітіледі;
- С — көлденең немесе тік жалғанатын жылдам алынатын фаркоп (ең қарапайым алынатын құрылым, мұнда бекіту сұққысы ортасы ығысқан немесе кесілген конус түрінде жасалған);
- Е — американдық фаркоп түріне арналған сомындағы шар;
- F — екі М16 бұрандама бекітілген екі саңылауы бар шартты түрде алынбалы соғылған түрі (биіктігі бойынша 2 түрі бар және көп жағдайда жол талғамайтын көліктерде қолданылады);
- G — M12 бұрандамаларына арналған 4 саңылауы бар шартты түрде алынбалы соғылған шар (егер негізде 6 немесе одан да көп тесік болса, биіктігі бойынша өзгеруі мүмкін, жол талғамайтын көліктерде де қолданылады);
- Н — ілмек жақтауға дәнекерленген, ал құрылымның өзі бөлшектеп алынбайды;
- V — F және G түріне ұқсас, бірақ айырмашылық биіктікті реттеу мүмкіндігінің жоқтығында (шарда және негізде тесіктер саны бірдей);
- N — 4 саңылауы бар әмбебап (орталықаралық қашықтық пен бекіту тесіктерінің диаметрі әртүрлі болатын 3 модификация бар).
Фаркопқа көлденең және тік жүктеме түріне байланысты. Мысалы, А типі ілмектің өзіне 150 кг-ға дейінгі тік жүктемені көтере алады және салмағы 1500 кг-ға дейінгі тіркемені тасымалдауға қабілетті. Салыстырмалы түрде F типі 2000 кг-ға дейінгі тіркемені сүйреуге жарамды.
Фаркопты қандай машиналарға орнатуға болады
Көлік құралына фаркопты қоймас бұрын, техниканы пайдалану жөніндегі нұсқаулықты тексеру керек. Көлік ескі болса да, мұндай ақпаратты әрқашан интернеттен табуға болады.
Жалғыз тыйым – белгілі бір модельде тартқыш-ілінісу құрылғысын орнату мүмкіндігі болса да, оған қолдан жасалған фаркопты орнатуға болмайды. Бұл заңнаманы бұзуға жатады және оған ірі айыппұл салынады.
Қандай фаркопты таңдау керек
Таңдаудың басты ережесі – нақты автокөліктің ТІҚ сәйкестігі. Автокөлікке одан да көп жүктелген тіркемені тасымалдауға мүмкіндік беретін жақсартылған сипаттамалары бар фаркоп орнатуға тырысудың қажеті жоқ.
Техника өндірушілері асып кетуге болмайтын шекті рұқсат етілген жүктемелерді дәл көрсетеді. Бұл қауіпті пайдалану басқарудың төмендеуіне байланысты ЖКО қаупін арттырады.
Фаркопты орнату
Көптеген автокөлік жүргізушілері автокөлік бөлшектерін өз көліктеріне орнатқысы келеді. Ең алдымен, автомобильдің белгілі бір моделіне сәйкес келетін тартқыш-ілінісу құрылғысының өзі қажет.
Қандай бөлшектер мен құралдар қажет
Бастау үшін сізге автокөлікке арналған фаркоптың өзі қажет. Сонымен қатар, келесі құралдар қажет болады:
- металға арналған бұрғы және дрель;
- сомын кілттері;
- бұрағыш;
- коррозияға қарсы өңдеу құралы;
- пассатиж;
- дәнекерлеуіш;
- изолента;
- пышақ;
- терможиырылатын құбыр.
Орнату жұмыстары гараждың қарау шұңқырында немесе эстакадада жүргізіледі.
Фаркопты бекіту
Барлық қажетті құралдар қолжетімді болған кезде, орнатуға көшеді. Тартқыш-ілінісу құрылғысын орнату әрекеттерінің реттілігі келесідей:
- Көлік бақылау шұңқырына немесе эстакадаға айдалады.
- Аккумулятор клеммалары ажыратылады.
- Жұмысты бастамас бұрын жүксалғышты заттардан босатқан дұрыс.
- Бампер алынып тасталады (жұмысқа кедергі келтіруі мүмкін).
- Қажет болған жағдайда таңбалау жүргізіледі.
- Егер бөлшектерде бекіту тесіктері болмаса, онда олар бұрғылау көмегімен жасалады және орнатпас бұрын коррозияға қарсы қосылыстармен өңделеді.
- Фаркоп орнатылады, бұрандамалар тиісті мөлшердегі кілттермен қатайтылады.
- Бекітудің сенімділігі үшін арнайы төсемдер қолданылады, оларды орнату үшін қосымша тесіктер қажет болуы мүмкін.
Осылайша, егер құрал және тиісті жағдайлар болса, жұмысты тіпті өз бетінше орындауға болады.
Фаркоптың электронды байланысы
Әдетте бөлікті сатып алу жиынтығында электрониканың толық жиынтығы бар. Бірақ кейде бекіту тақтасы, 7 немесе 13 ядролы розетка, бөлмелер жиынтығы, схема кіретін жиынтықты бөлек сатып алуға тура келеді. Келесі қадамдар қосылуға көмектеседі:
- Жүксалғыштың түбінде әдетте фаркоптың розеткасы қосылатын арнайы тесік бар, бірақ кейде оны өзіңіз жасауыңызға тура келеді.
- Розетканы орнатқаннан кейін сым жүксалғыштағы тесік арқылы өткізіледі.
- Оңай қосылу үшін әр сым өз түсімен белгіленеді.
- Процесс ұқыпты және дәл болуы керек, әр сымды мұқият тазалау керек.
- Қажеттілігіне қарай әр сым терможиырылатын құбыр немесе изолента арқылы оқшауланады.
- Сымдардың ұштары дәнекерлеу арқылы қосылады.
- Қысқа тұйықталуды болдырмау үшін қосылыстар тексеріліп оқшаулануы керек.
- Сымдарды қосудың дұрыстығы тексеріледі.
- Сымдар жүксалғыш қаптамасының ішіне бекітіледі.
Содан кейін жүргізілген жұмыстарға бақылау тексерісі жүргізіледі, ажыратылғаннан кейін жұмыстың дұрыстығы тексеріледі. Осыдан кейін тіркемені пайдалануға болады.
Өздігінен орнатуға қатысты кеңестер мен ескертулер
Мұндай жұмыстардың тәжірибесі, жоғарыда көрсетілген құралдар мен жағдайлар болған жағдайда ғана өздігінен орнатуды жүргізу ұсынылады. Фаркопта өндіруші қарастырмаған қосымша тесіктер жасауға болмайды. Сондай-ақ, қозғалғыш элементтерін бұрғылауға тыйым салынады. ТІҚ бекіту алдында оның симметриялы түрде орнатылғанына көз жеткізу керек.
Орнатуды мамандарға тапсыру әлдеқайда оңай және қауіпсіз. Сонымен қатар, орнату процедурасы қымбат болмайды. Сіз OLX көмегімен өз қалаңызда ТҚКС ұсыныстарын таба аласыз.
Қазақстанда фаркопты тіркеу қажет пе
Егер біз зауыттық тартқыш қондырғыны орнату туралы айтатын болсақ, онда полиция қызметкерлерінде сұрақтар туындамауы керек. Мұндай автокөлік бөлшектерін орнату автомобиль құрылымын қайта жабдықтау болып саналмайды, сондықтан оны тіркеу қажет емес.
Өндіруші қарастырмаған тіркеусіз құрылымды орнату қарастырылмайды. Орнатуды келісу үшін фаркопты тіркеу қажет.
Фаркопты қалай тіркеуге болады
Қазақстанда фаркопты тіркеу тиісті рұқсат алуды талап ететін құрылымды қайта жабдықтағаннан кейін ғана қажет. Өзгерістерді келісу үшін әкімшілік полиция басқармасының аумақтық бөлімшесіне өтініш беру қажет. Өтініште мыналар көрсетіледі:
- иесі туралы мәліметтер;
- автомобильдің маркасы мен моделі;
- көлік құралының шығарылған жылы және оның мемлекеттік нөмірі;
- ұсынылған өзгерістердің мәні бойынша дәлелді ұсыныс;
- өтініш жасалған күн.
Полиция бөлімшесі құрылымға өзгерістер енгізу мүмкіндігі туралы шешім қабылдайды. Егер жауап иә болса, онда конструкцияға өзгерістер енгізу тәртібі белгіленеді және техникалық регламент талаптарына сәйкестігін бағалау жүргізіледі.
Тиісті органдардың жүргізген сараптамалары мен тексерулерінің негізінде көлік иесі аккредиттелген ұйымдардың қорытындылары бар тиісті құжатты алады. Құжат көлік құралын тіркеу туралы куәлікке өзгерістер енгізуге мүмкіндік береді. Мамандандырылған халыққа қызмет көрсету орталықтарында фаркоптың техпаспортта қалай көрсетілетінін біледі.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Бастықтар әртүрлі болады. «Кеңсе кеңістігіндегі» Билл Ламбергті, «Әзәзіл Prada киеді» фильміндегі Миранда…
Жаңа туған нәрестеге арналған сыйлықтар пайдалы, жағымды, дәстүрлі немесе ерекше болуы мүмкін…
OLX-те сіз браузеріңізде JavaScript өшірілген болуы мүмкін екенін хабарлайтын қатені көрген болуыңыз…
Смартфон енді адамға «тек байланыс үшін» функциясын ғана атқара алмайды. Бұл көңіл…