Мотор майларының түрлері мен жіктелуі
Заманауи ішкі жану қозғалтқышы бөлшектерді үнемі майлауды қажет етеді. Бұл үшін мотор майы қолданылады. Мотор майларының көптеген түрлері бар, сондықтан әрбір автокөлік жүргізушісі мотор майларының қалай ерекшеленетінін және автомобильдерге арналған майлардың қандай екенін білуі керек.
Мотор майы дегеніміз не және оның негізгі қасиеттері қандай
Мотор майы – бұл қозғалтқышқа арналған арнайы майлағыш. Мотор майларының барлық түрлері бірден бірнеше маңызды функцияларды орындайды:
- үйкеліс бөліктерінде жұқа пленка құрады, оларды мерзімінен бұрын тозудан қорғайды;
- жанармайдың жану өнімдерін ұстайды және олардың бөлшектердің беттеріне түсуіне жол бермейді;
- механизмді коррозиядан қорғайды;
- жұмыс кезінде қозғалтқышты салқындатады.
Қозғалтқыш майының жеткіліксіз мөлшері қозғалтқыштың қызып кетуіне және тез бұзылуына әкеледі.
Қандай мотор майлары бар
Автокөлікке иелік етудің алғашқы кезеңдерінде майды өзгерту үшін барлығы әдетте жөндеу орталығына барады, онда бұл процедура тез орындалады. Бірақ әрбір автокөлік жүргізушісіне гараж жағдайында өнімді ауыстырудың қарапайым процедурасын өз бетінше жүргізу үшін қандай мотор майлары бар екенін білу пайдалы.
Өндіруші ұсынатын майлау материалын қолданған дұрыс. Бірақ кейбір автомобильдер көптеген жылдар бойы қызмет етуде, алайда олардың қозғалтқыштарына арналған бастапқы майлау материалдары әлдеқашан шығарылудан тоқтатылған. Бұл жағдайда сіз аналогтарды таңдай білуіңіз керек. Ең алдымен, сіз автомобиль майлары туралы бәрін білуіңіз керек. Сіз оларды өндіру әдісінен бастауыңыз керек.
Химиялық құрамы бойынша
Ең көне қозғалтқыштар минералды маймен жұмыс істейді. Негіз ретінде өңделген шикі мұнай қолданылады. Бұл нұсқа 100 мың км-ден асатын жүрісі бар автомобильдер үшін өте қолайлы. Негізгі артықшылықтардың бірі – қол жетімді баға. Негізгі кемшілік – жиі ауыстыру қажеттілігі.
Жартылай синтетикалық май – бұл ең ортасы. Мұндай құрал 60% минералды негізге ие, ал 40%-ы синтетикалық негізге ие. Мұндай майлаудың қасиеттері минералды майларға қарағанда жақсы. Сонымен қатар, жартылай синтетика төмен температура жағдайында өзін жақсы көрсетеді.
Синтетикалық материал сонымен қатар арнайы қоспалар қосылған мұнай айдау өнімдерінен жасалады. Құрамы өте жақсы: сұйықтық аязға, жаздың аптап ыстығына төзеді, кез келген жағдайда сұйықтық күйін сақтайды. Әрине, бұл нұсқа қымбатырақ, бірақ ол әлдеқайда ұзаққа қызмет етеді.
Қозғалтқыш түрі бойынша
Автомобильдерге арналған майдың әртүрлі түрлері қозғалтқыштардың әртүрлі түрлерінде қолданылады. Яғни, бензин, дизель немесе турбо қуат агрегаты үшін майлаудың өзіндік түрі қолданылады. Майлау материалдары әр электр станциясының жұмыс ерекшеліктерін ескереді: температура, қысым, жану өнімдерінің ерекшеліктері және т. б.
Пайдаланушыларға ыңғайлы болу үшін өндіруші қаптамаға тиісті таңбалауды қолданады. API классификациясына сәйкес (ол төменде талқыланады), таңбалаудағы бірінші әріп материалдың қозғалтқыштың белгілі бір түріне жататындығын көрсетеді. Егер бірінші әріп S болса,онда бұл бензин қозғалтқышына арналған құрал. Егер алда С әрпі болса – дизельге арналған майлау. Мысалы, API SL немесе API CF.
Қозғалтқыштың кез келген түрінде қолдануға болатын әмбебап қосылыстар бар. Олар қос таңбамен белгіленеді. Яғни, API SL/CF. Таңбалаудың екінші әріптері (L-бензин қозғалтқышы үшін және F дизель үшін) автомобильдің шығарылған жылы туралы айтады. Мысалы, SL майлағыштары 2000-2003 жылдардағы бензин техникасында, ал CF 90-шы жылдардағы дизель үшін қолданылады.
Автомай қолдану саласы
Мотор майынан басқа автомобильдерге арналған майлардың басқа түрлері бар. Өйткені, қозғалтқыштың бөлшектері ғана майлау және салқындату қажет етіп қоймайды. Мысалы, трансмиссиялық май бар. Бұл беріліс қорабында қолданылатын мүлдем басқа өнім. Яғни, оны тек тиісті түйінде пайдалануға болады.
Құрамы мен мақсаты гидравликалық маймен ерекшеленеді. Ол автомобиль гидравликалық қондырғыларында қолданылады және тиісті қасиеттерге ие.
Сонымен қатар, жуу деп аталатын құрам бар. Олар майды толығымен ауыстырар алдында қозғалтқышта қолданылады. Майлау функцияларынан басқа, мұндай қосылыстар қозғалтқыш түйіндерін ластанудан, күйеден, резеңке тығыздағыштардың қалдықтарынан және қоқыстардан тазартады. Жууға арналған майлағыш бірнеше күн бойы қолданылады, содан кейін мотор майы өзгереді.
Майлау материалдарын стандарттау
Майлау материалдарының бірнеше стандарттары бар. Өнімдердің әрқайсысы жіктеудің бір немесе бірнеше түрі бойынша лицензия алады. Стандарттардың ең танымалдары: SAE, API, ACEA.
SAE стандарты
SAE – материалдың тұтқырлық-температуралық қасиеттері бойынша жіктелуі. Классификацияға сәйкес майлардың 3 түрі бөлінеді: SAE 5W (қысқы), SAE 40 (жазғы), SAE 5W-40 (барлық маусымдық).
Барлық маусымдық майдың бірінші саны – төмен температуралық көрсеткіш. Ол қозғалтқыштың жұмыссыз құрғақ күйде айналатын температураның минималды көрсеткішін анықтайды. Егер аймақтағы температура қыста -20 градустан төмен түспесе, онда 5W-40 майы жеткілікті.
Барлық маусымдық майдың таңбалауындағы екінші сан – жоғары температуралық индекс. Сан неғұрлым жоғары болса, қозғалтқыштың жоғары температурасында майлау қасиеттері соғұрлым жоғары болады.
API стандарты
API – әлемдегі ең көне болып саналатын халықаралық американдық мұнай институтының стандарты. Ол майлау материалының мақсатын анықтайды. Стандарт екі әріптен немесе бөлшек жазбадан тұрады. Бірінші әріп бұрын айтылған қозғалтқыш түрін білдіреді (S-бензин, С-дизель).
Екінші әріп майлаудың қасиеттері туралы айтады: әріп латын әліпбиінің басынан неғұрлым алыс болса, оның қасиеттері соғұрлым жоғары болады. Мысалы, API SA класының құралы ешқандай қоспасыз, өте ескі машиналарда қолданылады.
Егер таңбалау SN/CF көрсеткішін көрсетсе, онда бұл май бензин қозғалтқышы мен дизельге де жарамды дегенді білдіреді. Бірінші көрсеткіш артықшылықты қолдану туралы айтады. Яғни, API SN/CF майы бензин машинасы үшін жақсы қолданылады.
АСЕА стандарты
Американдық және еуропалық автомобильдер арасында көптеген айырмашылықтар болғандықтан, 1996 жылы АСЕА стандарты енгізілді. 2016 жылға дейін тек 2 санат болды: А – бензин, В – дизель. Енді олар бір А/В санатына біріктірілді (бензин мен дизельді қозғалтқышта қолдануға болады).
С санатында еуропалық экологиялық стандарттарға сәйкес келетін майлағыштар бар. 5 сынып санатының ішінде: С1-С5.
Ауыр жағдайларда жұмыс істейтін дизельді механизмдерге арналған Е – майлау категориясы. Яғни, жүк көліктері, арнайы техника, тракторлар.
Автокөлік иелеріне арналған кеңестер
Мотор майларының таңбалануын және олардың сипаттамаларын түсінгеннен кейін оңтайлы құралды таңдау әлдеқайда оңай болады. Бірақ қаптамадағы жазуларды түсінуден басқа, басқа тармақтарға назар аударған жөн.
Ең алдымен, бұл өндіруші. Көптеген жылдар бойы майлау материалдарын шығарумен айналысатын танымал брендке артықшылық берген дұрыс. Мұндай құрал қымбатқа түсуі мүмкін, бірақ қозғалтқыш сенімді қорғанысқа ие болады. Автокөлік өндірушілері көбінесе техникалық құжаттамада мотор майының түрі мен брендін көрсетеді, соларды қолданған жөн.
Сақтау мерзімдерін есте сақтау маңызды. Кез келген жағармайдың белгілі бір жарамдылық мерзімі бар, содан кейін олар қасиеттерін жоғалта бастайды. Ауыстырудың ұсынылған мерзімдері туралы ұмытпаңыз: жүгіріс аз болса да, бірақ майлауды ауыстырудан 3 жыл өткен болса да, оны өзгерту керек. Осы уақыт ішінде ол қорғаныс қасиеттерін жоғалтады. Сондықтан сіз тек жүгіріске ғана емес, назар аударуыңыз керек.
Көптеген автокөлік иелері майларды араластыруға бола ма деген сұраққа қызығушылық танытады. Әрине, егер біз әртүрлі өндірушілердің майлауы туралы айтатын болсақ, онда бұл қатаң тыйым салынады. Әр брендтің өзіндік құрамы бар және кейбір компоненттер реакцияға түсіп, қозғалтқыш бөлшектерін одан әрі тоздыруы мүмкін. Таңбалау барлық стандарттар бойынша бірдей болса да, майларды араластыруға болмайды.
Енді әркім өз көлігі үшін мотор майын таңдай алады. Қолданыстағы стандарттар мен олардың арасындағы айырмашылықтарды біле отырып, сіз оңтайлы майлау материалын сатып ала аласыз.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Ыстықтан қозғалтқыштың қызып кетуі жиі кездесетін мәселе. Бірақ оны елемеуге болмайды, себебі…
Жазды дәл есте сақтау үшін оған белсенді демалысты қосыңыз. Жылы маусымның соңғы…
Рюкзак — бұл мектеп оқушыларының жиынтығындағы міндетті элемент. Фасондар, өлшемдер, түстер, қосымша…
Сіз чемодан комод, әжеңіздің шкафында шаң жинайтын ескі теледидардан мини-бар, ал мысығыңызға…