Құлау-түйісу: бұл не, неге және қаншалықты жиі істеу керек
Егер әлем үш китте тұрса, онда машина төрт дөңгелекте тұрады. Олар деформацияланған кезде машинаны басқару қиын және қауіпті. Автокөлік дөңгелектерінде үш негізгі параметр бар: кастер, құлау және түйісу. Дөңгелектің бұрышын реттеу қажет болғанда, солар алынады. Бұл әдетте көліктің дұрыс жүруі үшін жеткілікті. Спорттық машиналарда қосымша параметрлер пайда болуы мүмкін.
Әрі қарай, құлау-түйісу дегеніміз не, ол сіздің машинаңызға не үшін қажет және құлау-түйісуді қаншалықты жиі жасау керектігін айтатын боламыз.
Дөңгелектердің құлау-түйісуі дегеніміз не?
Түйісу-құлау немесе құлау-түйісу — бұл машинадағы дөңгелектерді реттеу процесі. Оларды шанаққа қатысты туралайды. Бұл процедурада екі кезең бар: түйісу және құлау
OLX-та сіз онымен айналысатын және көлігіңізді тез қалпына келтіре алатын мамандарды таба аласыз.
Құлау — бұл машинадағы шартты вертикаль мен дөңгелектер айналатын жазықтық арасындағы бұрыш. Көліктің алдыңғы немесе артқы жағына қараған кезде біркелкі емес бұрышты ауыстыруға болады. Құлау екі түрлі болады:
- Егер дөңгелектің жоғарғы жағы сыртқа шықса, онда ол оң болады.
- Егер дөңгелектің төменгі жағы сыртқа қараса, онда ол теріс болады.
Оң құлауы бар машиналар көбінесе жүк техникасына немесе арнайы техникаға жатады.
Түйісуді көру үшін енді вертикалды емес, бойлық осьті пайдалану керек. Егер сіз жоғарыдан және төменнен қарасаңыз, бұрыштағы өзгерістерді байқай аласыз. Мұнда да оң түйісу — бұл алдыңғы жақта дөңгелек ортасына бұрылған кезде, теріс — сыртқа қараса..
Кастер де жиі кездеседі. Бұл дөңгелек айналатын бірдей тік пен ось арасындағы бұрыш. Дөңгелек машинаның алдыңғы жағына бұрылған кезде ол оң болады. Егер бұрыш 6-10° дейін болса, бұл қазіргі заманғы автомобиль үшін қалыпты жағдай. Осының арқасында жылдамдық жоғарылаған сайын дөңгелектер тұрақтанады.
Теріс кастердің қарама-қарсы мағынасы бар. Дөңгелектерді орнатудың бұл нұсқасы ескі машиналарда танымал болды. Автокөлікте руль күшейткіші болған кезде, мұндай кастер қажет емес.
Неліктен дөңгелектердегі бұрыштарды тексеру керек?
Егер сіз түйісу-құлауды жасау керек пе деп ойласаңыз, иә, сізге қажет.
Жолдағы тұрақтылық дөңгелектердің көлікте қалай тұратынына байланысты. Адамдардың қауіпсіздігі осы факторға байланысты. Егер бұрыш дұрыс болмаса, онда кенеттен тежеу кезінде машина жанға қарай кетуі мүмкін. Кем дегенде дұрыс емес құлау-түйісу резинаға әсер етеді.
Дөңгелектерді реттеу қажеттігінің себептері:
- тұрақтылық артады, ал машина бұрылыстарда және тежегішті басқан кезде сырғып кетпейді;
- басқару жақсарады, машина таймайды және маневрлік артады;
- шиналар ұзақ қызмет етеді және сіз жанармай үнемдейсіз.
Егер сіз әлі де құлау-түйісуді жасау керек пе, жоқ па деп ойланатып болсаңыз — бұл процедура жол апатының қаупін азайтады. Дөңгелектерді дұрыс орнату арқылы сіз өзіңізге, жолаушыларыңызға және басқа жол қозғалысына қатысушыларға қамқорлық жасайсыз.
Түйісу-құлауды қашан жасау керек?
Дөңгелектердің бұрышын реттеу қажет жоспарлы және жоспардан тыс жағдайлар бар. Қандай жағдайларда құлау-түйісуді жиі жасайды:
- сіз көлікті қолдан сатып алдыңыз және оның тұрақтылығына сенімді болғыңыз келеді;
- беріліс қорабын ауыстырған кезде;
- резинаны маусымдық ауыстырған кезде;
- аспадағы бөлшектерді ауыстырған кезде — бұл сайлентблоктарға, шар тіректеріне, рычагтарға және басқа элементтерге қатысты;
- рульдік басқару жөнделген немесе ауыстырылған кезде — рейкаларға, рульдік ұштарға, тартқышқа қатысты.
Құлау-түйісуді қаншалықты жиі жасау жағдайға байланысты. Мысалы, сіз жолда нашар басқаруды сезінесіз: машина жанға қарай тартылады, ал бұрылу радиусы әртүрлі болады.
Резинаның күйін бақылаңыз. Егер ол біркелкі тозбаса, түйісу-құлауды тексеру керек. Дөңгелектердің бұрыштарындағы проблемалардың тағы бір белгісі-жанармайдың көп шығыны. Ол әртүрлі себептермен артады, бірақ дөңгелектерді тексеру артық болмайды.
Әдетте, өндіруші машинаның дұрыс жұмыс істеуі үшін құлау-түйісуді қаншалықты жиі жасау керектігін көрсетеді. Алдын алу үшін әр 15-20 мың шақырым жолдағы дөңгелектерді тексеру керек. Мұнда нақты ұсыныстар жоқ. Жолда бір терең шұңқырға соғылу дөңгелектерді деформациялауы мүмкін.
Бұл процедура қалай жасалады?
Жағдайды түсіну үшін біз түйісу-құлаудың қалай жасалатынын және бұл үшін не қажет екенін түсінеміз. Жөндеу орталығындағы іс-қимылдың алгоритмі:
- Маман аспаны тексереді. ПА сынған немесе зақымдалған кезде дөңгелектерді реттеудің мағынасы жоқ. Бір осьтегі дөңгелектерде қысымды тексеру керек, мұнда ол бірдей болуы керек. Норманы дәл анықтау үшін машинада арнайы таңбалауды табу керек — ол әдетте бензин багының люкінде немесе есікте болады.
- Кейде машиналар бұрыштарды тураламас бұрын жүктеледі. Мұндай жүктеме туралы ақпарат көлікті пайдалану жөніндегі нұсқаулықта көрсетілген.
- Машина осы процедураға арналған арнайы стендке жүктеледі. Онда дөңгелектер «пятактарға» шығады. Осылайша, жүктемені аспадан алады, бірақ жүктемені дөңгелектерге қалдырады. Пятактар кедергісіз айналуы керек, егер бұл болмаса, нәтиже болмайды.
- Дөңгелектердің өздеріне арнайы датчиктер тағылады, олардың көмегімен дөңгелектердің нақты орналасуы бақыланады. Металды сырып алмау үшін қысқыш дискіде емес, шинада болғаны жөн.
- Бағдарламаға маман машина туралы ақпарат енгізеді, ал стендтің өзі нақты талаптарға бейімделеді. Егер машинада пневмоаспа болса, дөңгелектердің клиренсін де ескеру қажет.
- Дөңгелектердің бұрыштары мен орналасуын анықтау үшін машинаны сәл жүргізіп, рульді айналдырады. Содан кейін қателер болмауы үшін руль мен тежегіш міндетті түрде бекітіледі.
- Әрі қарай, мамандар арнайы кілттерді пайдаланып дөңгелектерді реттейді. Стенд нақты ақпаратты көрсетеді. Дөңгелек дұрыс орнатылған кезде, ол арнайы жасыл аймаққа түседі. Содан кейін маман келесі дөңгелекке өтеді.
Бұл мәселеде көптеген нюанстар бар. Мысалы, егер бір осьтегі дөңгелектердегі қысым әр түрлі болса, онда тіпті тамаша бұрышта да машина сырғиды. Сырғанау жағы шинаның қысымы төмен жерде болады. Егер рычаг блоктары зақымдалған болса, дөңгелектерді реттеудің мағынасы жоқ. Егер сіз шиналарды ауыстыру маусымында дөңгелектердің бұрышын реттеуге тура келсе, онда алдымен машинаның дөңгелегін «ауыстыру» керек.
Құлау-түйісуді өздігінен реттеуге болады ма?
Теорияда сіз дөңгелектерді орнату бұрышын өзіңіз реттеуге тырысуға болады. Дегенмен, өлшемдеріңіз дәл емес және үлкен қателік болады. Электрондық стенд дөңгелектердің бұрышын нақты градусына дейін анықтайды.
Егер сіз мұны өзіңіз жасағыңыз келсе, бұрынғы әдістерді қолдана аласыз. Мысалы, машинаның ұзындығы бойына жіпті дөңгелектерге параллель тартылады. Жіптен дөңгелекке дейінгі қашықтықты екі нүктеде өлшеу керек. Егер қашықтық әр түрлі болса, онда сіз бұрышты реттеуіңіз керек. Артқы дөңгелекті машиналар үшін бұл қашықтық әдетте 3 мм-ге дейін, ал алдыңғы доңғалақтар үшін 1 мм-ге дейін болуы керек. Бұрышты анықтаудың тағы бір әдісі — құрылыс деңгейін дөңгелекке қою.
Бұрышты реттеу үшін амортизатор бағанынан арнайы болтты табу керек. Оны бұру арқылы сіз дөңгелектің орнын өзгерте аласыз.
Бұл әдістердің барлығы нақты дәл емес. Егер сізде мамандарға жүгіну мүмкіндігі болмаса, онда қолдана аласыз. Басқа жағдайларда машинаны және сіздің қауіпсіздігіңізді мамандарға тапсырған дұрыс.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Ыстықтан қозғалтқыштың қызып кетуі жиі кездесетін мәселе. Бірақ оны елемеуге болмайды, себебі…
Жазды дәл есте сақтау үшін оған белсенді демалысты қосыңыз. Жылы маусымның соңғы…
Рюкзак — бұл мектеп оқушыларының жиынтығындағы міндетті элемент. Фасондар, өлшемдер, түстер, қосымша…
Сіз чемодан комод, әжеңіздің шкафында шаң жинайтын ескі теледидардан мини-бар, ал мысығыңызға…