Робот қорабы, автомат немесе механика: айырмашылығы неде
Қай беріліс қорабы сенімдірек? Қайсысы үнемді – автомат немесе механика? Робот қорабы дегеніміз не және оның басқалармен салыстырғанда артықшылықтары қандай? Қай қорап жақсы – жаңадан бастаушыға арналған автомат немесе механика, ал тәжірибелі жүргізуші қайсысын таңдауы керек? Автокөлік өнеркәсібі үнемі дамып келеді, бірегей мүмкіндіктері бар жаңа шешімдерді ұсынады. Сондықтан, машинаны басқару жүйесіне қатысты сұрақтар тәжірибелі және жаңадан бастаушы автокөлік жүргізушілерінде әрдайым көп болатыны таңқаларлық емес.
Қандай беріліс қораптары бар
Қазіргі заманғы автомобильдердің көпшілігінде негізгі элемент – ішкі жану қозғалтқышы. Жанармай жанған кезде поршеньдерге берілетін энергия пайда болады. Олар, өз кезегінде, байланыстырушы бұлғақ белсенділігі арқылы иінді біліктің айналуын бастайды. Aл иінді білік маховик арқылы трансмиссиялық білік біріктірілген, айналу моментін жетек дөңгелектеріне таратуға жауапты жүйе.
Осы жүйедегі беріліс қорабы – бұл жүргізушінің қажеттіліктеріне байланысты айналу моментін бөлетін элемент. Қарапайым тілмен айтқанда, дәл осы бөлік иінді біліктің бірдей айналуында машинаның әртүрлі жылдамдықпен қозғалуына немесе кері қозғалысты белсендіруіне жауап береді.
Құрылымы мен жұмыс принципіне байланысты беріліс қорабының бірнеше негізгі түрлері ажыратылады. Бұл роботталған, вариаторлы, автоматты қорап және механика. Әрқайсысының ерекшеліктерін қарастырайық:
- Механикалық.
Барлық түрлердің арасында механикалық беріліс қорабы ең көне болып табылады. Тістегіштері бар екі біліктен (бастапқы және екіншілік) тұрады. Машинада механиканың қалай жұмыс істейтінін түсіну үшін әр беріліс үшін өзара әрекеттесетін тістегіштер жұбы бар екенін білу керек. Иінді білік бастапқы білікке әсер етеді, содан кейін екінші айналу моментін дөңгелектерге таратады.
Егер механикалық беріліс қорабы мен автоматты беріліс қорабының айырмашылығы туралы айтатын болсақ, онда басты айырмашылық басқару әдісінде. Егер машинада механикалық қорабы орнатылған болса, жүргізуші тұтқаны жылжыту арқылы қажетті берілісті қолмен таңдайды. Ол өз кезегінде беріліс қорабының тісшелерімен байланысты – таңдалған беріліске байланысты ілініске бір немесе басқа беріліс жұбымен кіреді.
- Автоматты.
Механика немесе автоматтың қайсысы жақсы екендігі туралы пікірталас екі беріліс қорабының жұмысындағы айырмашылыққа негізделген. Автоматты беріліс қорабы құрылымы мен жұмыс істеу тәсілі бойынша ұқсас. Механика мен автоматтың басты айырмашылығы – механикада ілінісу арнайы педальды басу арқылы жүзеге асырылады, автоматты беріліс қорабы бұл тапсырманы қосымша әрекеттерсіз орындайды. Автоматты беріліс қорабы орнатылған машиналарда ілінісуге арнайы торап – гидротрансформатор жауап береді, ал ілініс педалі болмайды.
Автоматты қораптың қалай жұмыс істейтіні туралы айта отырып, мұндай көліктердің иелері берілістерді тек тұрақтау кезінде, кері бұрылысты қосқанда немесе көлікті бейтарап күйге ауыстырғанда ғана ауыстыруы керек екенін атап өткен жөн. Жылдамдықты өзгерткен кезде оңтайлы беріліс автоматты түрде таңдалады.
- Роботтандырылған.
Бұл негізінен автоматты және механика қораптарының үйлесімі, яғни гибридті беріліс қорабы, ол басқарудың екі түрінің ерекшеліктерін біріктіреді. Жүйенің негізі ретінде механикалық беріліс қорабы алынған, оған ілініс функциясын өзіне алған электрониканы қосқан, сондықтан мұндай жүйелерде үшінші педаль болмайды. Осылайша, жүргізуші қажетті берілісті иінтірекпен таңдайды, ал тістегершіктер автоматты түрде қажетті жұптарға қосылады.
- Вариатор.
Жүргізуді жаңадан бастаған жүргізушілерде қорап вариаторы механика ма, әлде автомат па деген сұрақ туындайды. Бірақ бұл беріліс қорабы мүлдем басқа принцип бойынша жұмыс істейді. Сондай-ақ, вариатор мен роботтың түбегейлі айырмашылығы бар. Вариаторлық беріліс қорабында тегершіктер жоқ, бірақ конус тәрізді шкивтер бар, олардың арасында тізбек немесе сына тәрізді белдік бар. Егер сіз роботты, вариаторды және автоматты салыстырсаңыз, вариаторлық беріліс қорабы баяу жүруді қамтамасыз етеді. Мұндай жүйелер сатысыз трансмиссия деп те аталады.
Вариатор немесе автоматтың қайсысы сенімдірек екендігін, автоматты немесе механика – қай беріліс қорабының жақсырақ екендігін өзіңіз үшін шешіп алу үшін әр беріліс қорабының сипаттамаларын егжей-тегжейлі қарастырған жөн.
Автоматты беріліс қорабының сипаттамалары
АБҚ – бұл автоматты беріліс қорабы. Бүгінгі таңда беріліс қорабының ең танымал нұсқаларының бірі. Алдымен 3-4 беріліс болды, енді 8 беріліс нұсқалары бар. АБҚ-да ілінісу бар-жоғы туралы айтатын болсақ, бұл функция гидротрансформаторға жүктелген. Бірақ белгілі бір құрылым көп мөлшерде майды қажет етеді (орта есеппен 8-12 л).
Автоматты қорап (автоматты беріліс қорабы) деген не екенін айта отырып, мұндай беріліс қорабының құрылымы бейімделгіш және реттелетінін атап өткен жөн. Қай автомат қорабының жақсы екенін таңдау үшін сіз реттелетіндердің жүргізушінің әрекеттеріне бағынатындығын білуіңіз керек (ол қол жетімді режимнен – эконом, қала, спорт, қысқы режимді таңдайды), ал бейімделгіштер автоматты түрде жүру стиліне бейімделеді.
Автоматты машина мен механиканың не екенін салыстыра отырып, айырмашылық көптеген параметрлерде айқын көрінеді. Автоматты беріліс қорабы бар автомобильдер көптеген жүргізушілер үшін ыңғайлы, өйткені машинада беріліс жылдамдығы жоғары, бірақ мұндай машиналардың құны әдетте жоғары. Сондай-ақ, автоматты беріліс қорабының автокөлік бөлшектері және оны жөндеу қымбатырақ. Қазіргі заманғы машиналар өте сенімді болып саналса да, күрделі құрылымға байланысты олар сынудан сақталмаған. Автоматты беріліс қорабын пайдалану мотор ресурсын үнемдейді.
Автоматтағы машиналар қазіргі заманғы технологиялармен жабдықталған, бұл жанармайды, соның ішінде кептелісте жүру жағдайында тиімді пайдалануға мүмкіндік береді. Көп жағдайда машинада балшықтан қалай шығуға болатындығы жайлы мәселе туындамайды, бірақ жолсыз жағдайда эвакуатордың көмегі қажет болуы мүмкін.
АБҚ артықшылықтары мен кемшіліктері
Автоматты қораптың не екенін түсініп, құрылғының артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалау әлдеқайда оңай.
АБҚ артықшылықтары:
- жүргізудің қолайлылығы, соның ішінде жаңадан бастағандар үшін;
- техникалық қызмет көрсетудің қарапайымдылығы;
- жұмыс істеуінің жатықтығы;
- төбешікке қарай жүргізген кезде көлік артқа қарай сырғып кетпейді.
АБҚ кемшіліктері:
- майды көп мөлшерде тұтыну;
- жөндеудің қымбаттылығы;
- жанармай шығыны салыстырмалы түрде жоғары;
- қозғалтқышпен қатты байланыстың болмауына байланысты ПӘК салыстырмалы түрде төмен.
Кейбір кемшіліктерге қарамастан, автоматты қораптардың танымалдығы өте артуда. Дұрыс техникалық қызмет көрсету жағдайында АБҚ кем дегенде 300-400 мың км қызмет ете алады.
МБҚ туралы мәліметтер
МБҚ (механика) орнатылған машина әлемдік автоөнеркәсіптің классикасы болып табылады. Бүгінгі таңда заманауи технологиялары бар қораптар бар болса да, көптеген автокөлік иелері АБҚ немесе МБҚ-ның қайсысы жақсы екенін таңдай отырып, мүдірмей соңғысына артықшылық береді.
Механика немесе автомат – автомобиль әуесқойлары арасындағы басты дау. Бірақ егер сіз механика мен автоматтың арасындағы айырмашылықты түсінсеңіз, жеке таңдау туралы шешім қабылдау оңайырақ болады. МБҚ бар автомобильдер машиналарға қарағанда арзанырақ, бірақ көлік жүргізу кезінде жүргізушіден көп күш пен зейін қажет болады. Автокөліктің механикасы сенімді, сынған жағдайда оны арзан жөндеуге болады. Мұндай көліктердің өтімділігі әдетте жоғары, ал олардың қозғалтқышы қуатты ресурс болып табылады. Жүргізуші оңтайлы берілісті таңдау арқылы жанармай шығынын бақылай алады, бірақ кептелісі көп қалалық жолдарда механика ыңғайлы болмауы мүмкін.
МБҚ артықшылықтары мен кемшіліктері
Механиканың негізгі кемшіліктері мен артықшылықтарын қарастырайық.
Механикалық беріліс қорабының негізгі артықшылықтары:
- бағасы жоғары емес;
- майды үнемді тұтыну;
- сүйреу қаупінсіз көлікті сырғып жүргізу мүмкіндігі;
- қозғалтқыш ПӘК жоғарылығы;
- қыста іске қосу оңай;
- көлікті итеріп іске қосуға болады.
МБҚ кемшіліктері:
- автоматқа қарағанда басқару қиынырақ (әсіресе жаңадан бастағандар үшін);
- көлік жүргізу тәжірибесі жеткіліксіз болса, іліністі тез күйдіріп жіберу болады;
- 2 емес, 3 педаль арасында ауысу керек;
- ферадо тез тозады.
Механикалық беріліс қорабы тек бюджеттік көліктерде ғана емес, сонымен қатар кейбір премиум модельдерде де қамтамасыз етіледі.
Вариатор қорабы (CVT)
Вариаторлық қораптар салыстырмалы түрде жақында жасалды, бірақ қазірдің өзінде автоматтарға үлкен бәсекелестік туғызуда. Егер сіз вариатор қорабының оң және теріс жақтарын білсеңіз мұның себебін түсіну оңай.
Автоматты беріліс қорабы бар көліктер сияқты вариаторлы көліктерде тек 2 педаль бар және бұл жүргізушіге, әсіресе қалалық кептеліс жағдайында жайлылықты арттырады. Мұндай көліктердің құны автоматтармен жабдықталған машиналардың бағасына да жақын. Бұл өте сенімді жүйелер, бірақ егер сізге электронды компоненттерді жөндеу қажет болса, автокөлік иесі қомақты соманы төлеуге мәжбүр болады. Вариаторлар жанармайды үнемді пайдаланады. Автоматтармен салыстырғанда олар жақсы өтімділікпен ерекшеленеді, бірақ кейбір жағдайларда олар қозғалтқышқа жүктеменің жоғарылауын тудыруы мүмкін, бұл оның ресурсына әсер етеді.
CVТ артықшылықтары мен кемшіліктері
Вариатордың не екенін біле тұрып, мұндай БҚ артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтау өте оңай.
Вариаторлардың артықшылықтары:
- пайдаланудың жайлылығы;
- ПӘК жоғары жұмыс көрсеткіштері;
- жанармайдың үнемді жұмсалуы;
- көлік жүргізу кезінде іркіліс пен серпіліс болмайды;
- динамикалық үдеткіш;
- төбешікке қарай қозғалудың жеңілдігі.
Вариаторлардың кемшіліктері:
- майды көп тұтынады;
- сервистік қызмет көрсету мен жөндеудің қымбатшылығы;
- сүйрету кезінде қызып кету мүмкін.
Кейбір кемшіліктерге қарамастан, CVT қорабы бар автомобильдер барған сайын танымал болып келе жатыр.
Роботтандырылған қорап
Робот қорабының оң және теріс жақтарын талдамас бұрын, ол МБҚ мен АБҚ ең жақсы қасиеттерін біріктіретінін, бірақ сонымен бірге ерекше қасиеттерге ие екендігін айта кеткен жөн.
Роботтандырылған БҚ кейде берілісті ауыстырған кезде баяулауы мүмкін, бұл жүргізушінің жайлылығына жақсы әсер етпейді. Қалалық кептеліс жағдайында тіпті мұндай жүйенің өзі механикаға қарағанда ыңғайлы болады. РБҚ бар автомобильдер әдетте жақсы өткізгіштікті көрсетеді, ал қозғалтқыштардың әлеуеті жоғары жүктемелерге арналған. Автоматпен салыстырғанда роботтар жанармайды аз пайдаланады, бірақ бұзылған жағдайда жөндеу автоматты беріліс қорабын қайта құрудан арзан болмайды. Роботтандырылған қораптары бар автомобильдердің құны автоматтары бар ұқсас кластағы машиналардың бағасымен бірдей.
Роботтандырылған беріліс қорабының артықшылықтары мен кемшіліктері
Робот қорабының артықшылықтары:
- ілініс педаліның болмауы;
- жанармайды үнемді тұтыну;
- жүйе жұмыс істеуі үшін аздап май қажет (механикаға қарағанда азырақ);
- сырғу мүмкіндігі бар.
«Тұрып қалудан» бөлек, РБҚ-ның кемшіліктеріне берілістерді ауыстыру кезіндегі соққылар, сондай-ақ старт кезінде кері бұрылуға бейімділік жатады.
Беріліс қорабын салыстыру нәтижесі
Қай көлікті сатып алу керектігін шешу үшін роботтың беріліс қорабының қаншалықты жақсы екенін, автомат пен механиканың оң және теріс жақтарын білу, вариатор қораптарының ерекшеліктерін түсіну маңызды. Бұл кесте олардың арасындағы айырмашылықтарды анық түсінуге көмектеседі.
Механика | Автомат | Робот | Вариатор | |
Автокөліктің құны | Әдетте ең арзаны | Механикаға қарағанда қымбатырақ | Көп жағдайда АБҚ-мен салыстыруға келеді | Бағасы әртүрлі болуы мүмкін, бірақ көбінесе машиналардың құны шегінде |
Жүргізушінің жайлылығы | Жүргізушіден күш пен тәжірибені талап етеді | Жайлы басқару, жаңадан бастаушыларға ыңғайлы | Реакцияның кешігуіне байланысты кейбір жүргізушілер ыңғайсыз болуы мүмкін | Жайлылық бойынша автоматтармен салыстыруға болады |
Сенімділік | Құрылымның қарапайымдылығы мен бұзылуға төзімділігіне байланысты ол ең сенімді болып саналады | Құрылымның күрделілігіне байланысты ол сынуы мүмкін | Өте сенімді қорап, бірақ кейде электроника бұзылады | Әдетте сенімді БҚ, бірақ дұрыс жұмыс істемегенде сынуы мүмкін |
Жөндеу құны | Салыстырмалы түрде төмен | Егер ішкі компоненттерді ауыстыру қажет болса, шығындар өте жоғары болуы мүмкін | Егер электронды құрамдарды жөндеу қажет болса, жөндеу қымбатқа түседі | Жөндеу құны АБҚ жөндеумен тең |
Жанармайды үнемдеу | Жүргізушіде оңтайлы берілісті таңдау арқылы жанармай шығынын бақылау мүмкіндігі бар | Жанармай шығыны механикаға қарағанда жоғары, бірақ қазіргі заманғы модельдер үнемдеуге мүмкіндік беретін технологияларды қамтиды | Автоматқа қарағанда жанармайды аз тұтынады | Жанармай шығыны тұрғысынан автоматпен салыстыруға болады |
Кептелісте жүру | Берілістерді жиі ауыстыру қажеттілігіне байланысты ыңғайсыз болуы мүмкін | Механикаға қарағанда ыңғайлырақ | Ауыстыру кезінде мүмкін болатын кідірістерге байланысты автоматпен жүруге қарағанда жайлылығы төмен | Ыңғайлы |
Өтімділігі | Жүргізуші қозғалтқыштың қуатын, айналу моментін өздігінен басқара алады, бұл өтімділіктің көрсеткіштерін жақсартады | Механикаға қарағанда тиімділігі аз, әсіресе күрделі жолсыз жағдайларда | Өте икемді өтімділікті көрсетеді | Баптаулардың икемділігі әр түрлі жерлер үшін оңтайлы жүру бағдарламасын таңдауға мүмкіндік береді |
Ресурс | Жоғары | Жоғары | Берілістердің дұрыс емес ауысуы жағдайында тораптарға түсетін жүктеме жоғарылауы және тез тозуы мүмкін | Оның автоматпен салыстыруға болатын ресурсы бар |
Автоматты беріліс қорабының әр түрінің ерекшеліктерін және осы мақалада берілген ақпаратты ескере отырып, автоматтың немесе механиканың, роботтың немесе вариатордың қайсысы жақсы екенін анықтау оңайырақ болады.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Әртүрлі жұмысты атқаратын адам — бұл ең қарапайым мамандық емес. Мұндай қызметкердің…
Жұмысқа, ойын-сауыққа немесе оқуға арналған гаджетті таңдағанда, сипаттамадағы мәліметтерді көріп, шатасуға болады…
Шкаф — үйдегі жиһаздың ең тиімді түрлерінің бірі. Ол интерьердегі кеңістікті босатып…
Егер сіз сәнді көріністі тек зергерлік бұйымдармен, тастармен және платинамен толықтыра аласыз…