Ыс сүзгісі: бұл не және олар машинада не үшін керек
Ыс сүзгісі — бұл дизельді қозғалтқышы бар машиналар үшін міндетті элемент. Пайдаланылған газдарда канцерогенді заттар бар. Олар адамдар үшін де, табиғат үшін де қауіпті. Сондықтан дизельді көліктерге ыс сүзгілері қойылады. Олар пайдаланылған газдарды қоршаған әлемге зиянды қоспалардан тазартады.
Автокөліктегі ыс сүзгісі деген не
Жиі ыс сүзгісін катализатормен шатастырады. Шығару жүйесінің дұрыс және қауіпсіз жұмыс істеуі үшін екі элемент те қажет. Екеуі де зиянды шығарындыларды тазартуға арналған.
Сіз Olx-та автокөліктің шығару жүйесі үшін барлық қажетті бөлшектерді сатып ала аласыз.
Ыс сүзгісінің катализатордан айырмашылығы неде?
Негізгі айырмашылық – ыс сүзгісі мен катализатордың тұрған жерінде. Біріншісі – дизельді машиналардың элементі. Бірақ катализаторды бензин және дизельді қозғалтқыштары бар автомобильдерге орнатуға болады.
Каталитикалық түрлендіргіш пайдаланылған газдарды ыстан тазарта алмайды. Кішкентай бөлшектер ауаға, содан кейін өкпеге енеді. Адамның тыныс алу жүйесі оларды сүзе алмайды. Сондықтан машинаның дизайнына автомобильдің экологиялық қауіпсіздігін арттыратын тағы бір элемент қосылды.
Басқа айырмашылықтар кестеде.
Сипаттамасы | Катализаторы | Ыс сүзгісі |
Шығару жүйесін тазарту | Көптеген зиянды шығарындылардан | Тек ысты |
Ішкі құрылым | Ұяшықтарға ұқсас | Тік туннель |
Жүріс ені | Тар | Кең |
Орналасқан жері | Шығаратын коллекторда немесе соның артында | Катализатордың артында |
Жұмыс ерекшелігі | Бағалы металдар зиянды шығарындыларды бейтараптандырады | Жану өнмдерін жинайды, бірақ олардың химиялық құрамын өзгертпейді |
Екі элемент те уақыт өте келе істен шығады және ауыстыруды қажет етеді.
Ыс сүзгісінің түрлері
Ыс сүзгілерінің екі негізгі түрі бар:
- DPF. Бұл керамикадан немесе металдан жасалған қуыс цилиндр. Оның беті катализатормен жабылған, бұл ысты тотықтыруға көмектеседі. Тазарту регенерация арқылы мүмкін болады.
- FAP. Алдыңғы модельге ұқсас, бірақ сүзгіні ыстан тазартуға көмектесетін өзін-өзі тазарту жүйесі бар, оның ішінде оның бөлшектерін қалдырмайды.
Бұл ыс сүзгісінің қызмет ету мерзімі мен тиімділігіне әсер ететін регенерация әдісі.
Ыс сүзгісі қай жерде нақты орналасу талаптары жоқ. Әр өндіруші өзі үшін шығару жүйесіндегі орынды таңдайды.
Ыс сүзгісінің жұмыс қағидасы
Классикалық нұсқада ыс сүзгісі катализаторға ұқсас және бірнеше компоненттерден тұрады. Олардың ішінде:
- металл корпусы — колба түрінде жасалған;
- ұяшықтары бар жүрекше (қимасы шамамен 1 мм);
- пайдаланылған газдардың қысымы мен температурасын бақылауға арналған көрсеткіштер.
Аралас модельдер де бар. Оларда бір модульдің өзіңде сүзгі және катализатор элементтері бар.
Бөлшек сүзгінің жұмыс істеу принципі шартты түрде екі кезеңге бөлінеді: сүзу және қайта қалпына келу. Сүзгі арқылы өтетін күйе бөлшектері оның қабырғаларына орналасады. Бұл жағдайда пайдаланылған газға қарсылық пайда болмайды. Платина катализаторы жанбаған көмірсутектер мен көміртегі тотығын тотықтырады. Бұл сүзу процесі.
Уақыт өте келе бөлшектер сүзгісінің өткізу қабілеті төмендегенде, қайта қалпына келтіру процесі басталады. Қазіргі модельдерде пассивті де, белсенді қайта қалпына келтіру де бар.
Пассивті қайта қалпына келтіру негізінен магистральдарда (жоғары жылдамдықта) іске қосылатын автоматты процесті қамтиды. Бұл жағдайда температурасы 600°C жетеді. Егер алдыңғы әдіс жұмыс істемесе, б
елсенді қайта қалпына келтіру белгілі бір жүрістен кейін пайда болады. Іс жүзінде бұл сіз негізінен қалалық жолдармен жүрген кез, жылдамдықты арттырмайсыз және қысқа қашықтыққа жүресіз. Көлікте жеткілікті температура пайда бола алмайды.
Ыс сүзгісін пайдалану артықшылықтары
Ыс сүзгісінің негізгі міндеті – атмосфераға зиянды заттардың шығарылуын азайту. Ұсақ бөлшектер ең улы болып табылады және арнайы сүзуді қажет етеді. Қазіргі заманғы сүзгілер мұндай элементтердің негізгі бөлігін — шамамен 99,9% ұстап қала алады.
Ыс сүзгісін пайдалану артықшылықтары:
- қозғалтқыш цилиндрлерін зиянды ауа бөлшектерінен қорғайды;
- қоршаған ортаны жақсартатын атмосфераға шығарындыларды азайтады;
- қозғалтқышты тез тозудан қорғайды, ыстың жиналуына жол бермейді.
Жұмыс кезінде бөлшектер сүзгісі қозғалтқыштың қуатына және отын шығынына аздап әсер етуі мүмкін. Бірақ сүзгіні алып тастасаңыз, дизельді пайдалану одан да үлкен болады.
Ыс сүзгісімен байланысты мәселелер
Бөлшектердің сүзгісіндегі ыстың рұқсат етілген мөлшерін өндіруші анықтайды – машинаның әр моделінде бұл параметр әр түрлі болады. Негізінен норма 40-тан 90 г-ға дейін деп саналады.
Сіз ыс сұзгісін пайдалану барысында кездесетін мәселелер:
- Ысты ұстау және улы заттардың тотығу тиімділігі төмендететін бітелу.
- Қызмет көрсетілуі қымбат. Сүзгіні әр 200 мың шақырым сайын, ал сапасыз отынмен — әр 120 мың шақырым сайын ауыстыру қажет.
Бірақ сонымен бірге онсыз жасау қиын. Егер сіз ыс сүзгісін алып тастасаңыз, құбырдан шыққан түтін тым қалың және қара болады. Егер машина кепілдікте болса, сіз бұл элементті алып тастай алмайсыз.
Ақаулы ыс сүзгісінің белгілері
Ыс сүзгісінің дұрыс жұмыс істемеуінің негізгі себебі — ыстың шамадан тыс болуы. Сүзгі көбінесе табиғи жолмен – ұзақ уақыт жұмыс істегендіктен бітеліп қалады. Егер сіз аз және қысқа қашықтыққа жүрсеңіз, сүзгіде ысты жылытуға және күйдіруге жеткілікті уақыт болмайды. Жағдайға көптеген қоспалары бар сапасыз отын немесе жанармай бүрку мәселелері де әсер етеді.
Ыс сүзгісінің дұрыс жұмыс істемеуі бірнеше белгілермен көрсетілген:
- машина әдеттегіден көп отын жұмсайды – шамамен 10-20%;
- қозғалтқыш қуатын жоғалтады және сіз оны сезінесіз-шамамен 20-30%;
- қозғалтқыш жұмыс істеп тұрған кезде көрінетін шығарындылар пайда болады және түтіннің немесе күйдірілген күйенің иісі бар;
- қайта қалпына келтіруге әдеттегіден көп уақыт кетеді;
- диагностика қою кезінде қате пайда болады;
- бүкіл қондырғының дұрыс жұмыс істемеуіне байланысты қозғалтқыштың температурасы жоғары;
- шу мен діріл бар;
- май деңгейі төмендейді.
Бақылау тақтасындағы индикатор мәселелерді көрсетуі мүмкін. Қазіргі заманғы машиналарда бұл үшін «Check Engine» белгішесі білдіреді.
Мәселелерді шешу әдістері
Форс-мажорларды болдырмау үшін автокөлік қызметтерін уақытында пайдаланыңыз. Сүзгі жұмысында елеулі зақымдануды қалай болдырмауға болады:
- барлық түйіндер мен негізгі элементтердің күйін үнемі тексеріп отырыңыз;
- машинаны қызмет көрсетуге беріңіз;
- сапалы жанармай мен майды таңдаңыз.
Егер ыс сүзгісі енді пайдалануға жарамаса, оны ауыстырып, ЭБУ-ны баптаңыз. Машинаға уақтылы техникалық қызмет көрсету қозғалтқыштың қызмет ету мерзімін ұзартуға және экологияны қорғауға көмектеседі.
Заң талаптары
Ыс сүзгісі қатаң нормалар мен отынға қойылатын талаптар белгіленген елдер үшін ойлап табылды. Күйенің пайда болуы дизельдегі күкірт мөлшеріне тікелей байланысты. Ал күйе затының концентрациясы жоғарылаған кезде көбірек бөлініп, сүзгі тезірек бітеліп қалады.
Бөлшектердің сүзгісі автомобиль үшін де, қоршаған орта үшін де қорғаныс болып табылады. Бірақ Қазақстанда ыс сүзгісіне қатысты заңнамалық шектеулер жоқ. Дәл осындай талаптар көрші мемлекеттерде де жоқ.
Егер сіз Еуропаға көлікпен барғыңыз келсе, онда шекарада проблемалар туындауы мүмкін. Өйткені, көптеген елдердің аумағына кірген кезде шектеулер жоқ-көлік құралдары «Еуро-5» стандартына сәйкес келуі керек.
Қазіргі заманғы авто өндірушілер экология үшін қауіпсіз көлік құруға ұмтылады. Сондықтан ыс сүзгісінен толығымен бас тартудың қажеті жоқ.
Қорытынды
Ыс сүзгісі дизельмен жұмыс істейтін автомобиль дизайнындағы маңызды элемент болып табылады. Оның арқасында жанармай жағудан табиғатқа теріс әсер азаяды.
Автокөлікке және қоршаған ортаға зиян келтірмеу үшін көлікке үнемі техникалық қызмет көрсетіңіз. Ыс сүзгісінен бас тартпаңыз, өйткені бұл қозғалтқыштың жұмысына, қоршаған ортаға және басқа елдерге кіру мүмкіндіктеріне кері әсер етеді.
Соңғы мақалалар
2019 жылғы мәліметке сүйенетін болсақ, Қазақстанда жұмыс көп болғанымен білікті мамандар жетіспейді…
Қыста тоңып қалмау және терлемеу маңызды. Сапалы және жылы киіну - қыстың…
Арнайы техниканы жалға алу - сұранысқа ие қызмет. Оны көптеген компаниялар құрылыс…
Көйлек өзінің ғасырлық тарихында бірнеше өзгерісті бастан өткерді. Егер бүгінде әдемі көйлек…
Өз үйіңіздің жайлылығын өзіңіз жасайсыз. Бұл шаршы метрді үй деп аталатын нәрсеге…